اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ورنا و آوانته

بگوییم ورنا ، بخوانیم اکسنت !؟

بگوییم آوانته ،‌ بخوانیم الانترا !؟

هیوندای پس از ۹ سال غیبت ، مجددا به ایران بازگشت ،‌ اما این بار بوسیله کرمان خودرو و با نامهایی متفاوت و جدید .

Verna و Avante نام محصولاتی است که توسط کرمان خودرو برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته شده ،‌ اما در اصل این دو خودرو همان Accent و Elantra می باشند که برای همه ما ، نامهایی شناخته شده اند. 

                                 

                          

واقعیت این است که اکثر محصولات هیوندای ، در خود کره جنوبی ، نامهایی متفاوت با دیگر نقاط جهان دارند ، از اینرو خودرویی که در کره جنوبی Verna نام دارد ، در دیگر نقاط جهان با نام Accent شناخته می شود ( تنها تفاوت این دو خودرو در سری جدید آنها ، جلو پنجره آنهاست و جالب اینجاست که جلو پنجره ای که برای این محصول ، در کشورمان در نظر گرفته شده مربوط به Accent می باشد ) ، همچنین Avante XD کره نیز در دیگر نقاط جهان Elantra و در برخی کشورها Lantra نامیده می شود ( در این مورد نیز تفاوتهای مختصری در قسمت جلو پنجره و سپرها وجود دارد که مدل موجود در ایران ، از این بابت  کاملا مشابه مدل Elantra است ).

                           

با وجود اینکه نامهای Accent و خصوصا Elantra در ایران کاملا شناخته شده و مورد اعتماد عامه هستند ،‌ چرا کرمان خودرو نامهای کره ای این خودروها را برای محصولاتش در نظر گرفته ؟!‌.

                          

تعلق داشتن امتیاز فروش Accent و Elantra در ایران به شرکت آسان موتور ( وارد کننده اولیه محصولات هیوندای به ایران ) می تواند ، دلیلی برای این امر باشد ، که در این صورت استفاده از این نامها ترفندی زیرکانه ، برای دور زدن این شرکت ، بوده است ! شاید هم دلایل دیگری در میان بوده که ما از آنها بی اطلاع هستیم .

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
تنها چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ق.ظ http://www.ebad.blogsky.com

سلام اولا از وبلاگ قشنگتون واقعا ممنون ثانیا یه سری از بچه های بلاگ اسکایی می خوان روز ۸ اردیبهشت یه جا جمع بشن و از نزدیک با همدیگه آشنا بشن که اگه خدا بخواد یه سری برنامه های جدید رو با هم شروع کنند اگه خواستین و مشکلی هم نداشتین خوشحال میشیم شما هم در جمع ما باشین مکان در ورودی پارک ملت در خیابان ولیعصر ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر
ما که خوشحال میشیم شما رو ببینیم
شما چطور؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد