اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

طراحی موتور درون سوز هیدروژنی جدید

شرکت فورد در حال تکمیل طراحی مدل جدید موتور درون سوز هیدروژنی خود است.
به گزارش ایسنا، موتور جدید با مخزن ذخیره هیدروژن 100 لیتری می تواند حدود 200 کیلومتر مسیر را طی کند. این موتور جدید درون سوز که با هیدروژن کار می کند، هیدروژن را در درون محفظه احتراق می سوزاند و بخار آب از اگزوز آن خارج می شود. این موتور V شکل 10 سیلندر دارد و حجم آن در حدود هفت لیتر است. گفته می شود فورد در حال فعالیت بر روی موتورهای جدید دیگری از این نوع است.

گفتنی است، هیدروژن دومین عنصر فراوان طبیعت است اما به صورت عنصری تنها یافت نمی شود و تهیه و ذخیره آن گران قیمت است. از طرفی طراحی این گونه موتورها نیز بسیار پیچیده است، اما در صورت حل مشکلات این سوخت، بسیاری از مشکلات انرژی جهان حل می شود. از طرفی دیگر این گونه موتورها چون خروجیشان فقط آب است، مشکلی نیز برای طبیعت ایجاد نمی کنند.

مهم ترین تفاوت بین موتور احتراق داخلی بنزین سوز و هیدروژنی در ذات این دو سوخت است. هیدروژن تحت فشار هوای طبیعی سریع تر از سوخت معمولی مشتعل می شود، اما دمای احتراق آن اندکی کمتر از بنزین است. در داخل موتور سرعت احتراق بالای مخلوط هیدروژن و هوا دمای بیشتری در مقایسه با یک موتور بنزینی تولید می کند. بنابراین باید زمانبندی سوخت بنزین تغییر کند و جرقه باید زمانی زده شود که بهترین فشار در نقطه مرگ بالای پیستون شکل گیرد. یکی از مزایای قابل توجه فشار احتراق بالاتر از مخلوط هیدروژن و هوا، تولید قدرت بیشتر از مقدار انرژی است که در یک موتور بنزینی مصرف می شود و این یعنی موتور هیدروژنی بازده و کارایی بیشتری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد