اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بر اساس شاخص های جهانی ، تولید خودرو در ایران بسیار پایین است

کارشناس صنعت خودرو گفت : با توجه به آمار و شاخصهای تولید خودرو در جهان ،به ویژه کشورهای صاحب صنعت ،آمار تولید خودرو در ایران بسیار پایین است و برای رسیدن به شاخصهای جهانی میزان تولید باید افزایش یابد .

قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود :در شهری مانند پاریس ،حدود 8 میلیون خودرو وجود دارد و در حدود همین مقدار نیز در ایران ، خودرو وجود دارد . اما در این شهرها ترافیک های پیچیده به جز روزهای خاص وجود ندارد بنابراین با توجه به تولید روزانه 4 هزار خودرو در ایران ،به علت کشش بازار و تقاضای موثر از طرف شهروندان ،باید تولید افزایش یابد چرا که در کشورهای دیگر آمار تولید بسیار بیشتر از ایران است .

وی گفت :در دنیای امروز در کنار تولید خودرو مکانیزم ها و روشهای متعددی در شهر به لحاظ تغییر ساختارهای مهندسی در علوم ایجاد می شود که بسترهای لازم را برای ورود اتومبیل ها فراهم می کند که یکی از این روشها مهندسی ترافیک است . در ایران سالهاست این سازمان ایجاد شده است ولی به دلیل ساختار اولیه شهری ،خروجی این سیستم آنگونه که مطلوب شهروندان باشد نیست .

وی با اشاره به اینکه در ایران بعضی مواقع با ایجاد مراکزی مانند نمایشگاه در مرکز شهر خود به بار ترافیک دامن می زنیم افزود :در شهرهای بزرگ دنیا برای تمامی شرایط برنامه ریزی می شود و در واقع اداره این شهرها ساختار و سازمان علمی دارد بنابراین با طراحی مسیرهای حرکتی وگسترش حمل ونقل عمومی و اساسا فرهنگ صحیح راندن ،می توان به جا به جایی آسان و عدم ترافیک کمک کرد.

کارشناس صنعت خودرو در ادامه با تاکید بر اینکه نباید به دلیل مشکلات شهری ،خودرو تولید نشود اظهار داشت:باید مشکلات مهندسی شهری برطرف شود و بر اساس تقاضاهای موجود تولید ادامه یابد ولی مدیریت صحیحی باید دراین خصوص صورت گیرد .

قربانی در ادمه با ذکر این مطلب که حدود 70 تا 90 درصد قطعات خودرو در ایران تولید می شود تاکید کرد :باید کیفیت تولید و خدمات پس از فروش افزایش یابد و نباید به دلیل ضعف در حمل ونقل عمومی ،اصل تولید و افزایش را زیر سوال برد .

وی در پایان گفت :صنعت خودرو یک صنعت فراگیر است و ابعاد بسیار گسترده ای در زندگی امروز دارد و یک ارتباط روحی و روانی بین خودرو و صاحب خودرو وجود دارد بنابراین باید شرایطی را ایجاد کنیم که ازخودروها به درستی استفاده شود وخودروسازان و قطعه سازان نیزکیفیت را همراه کمیت افزایش دهند و مسئولین نیزدر این ارتباط همکاری های لازم را انجام دهند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد