اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سهمیه سوخت خودروهای وارداتی 1300 سی سی به بالا قطع می شود

سرپرست وزارت کشور و رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل، سهمیه خودروهای شخصی را برای سه ماهه دوم سال 1387 بدون تغییر و همان 120 لیتر در ماه اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار خبرخودرو، سید مهدی هاشمیافزود: این سهمیه شامل خودروهای شخصی تک سوز 2000 سی سی به پایین است.


وی همچنین گفت : برای دیگر خودروهای تک سوز، شامل تاکسی ها 650 لیتر، مسافربرهای شخصی 550 لیتر و خودروهای آژانس ها و آموزشگاه های رانندگی 400 لیتر در ماه در نظر گرفته شده است.


بر این اساس، سهمیه وانت های کم مصرف نیز 300 لیتر در ماه تعیین شده است.


رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل گفت: سهمیه سوخت خودروهای دیزلی هم قرار است بدون اعمال محدودیت سهمیه ای، با کارت سوخت از ابتدای تیر 1387 تامین شود.


وی از دارندگان این خودروها خواست در صورتی که تاکنون برای دریافت کارت سوخت خود اقدام نکرده اند ، هر چه سریع تر و تا اول تیر به این کار اقدام کنند.


هاشمی همچنین به اعلام سهمیه سوخت خودروهای دوگانه سوز پرداخت و گفت : تاکسی های دوگانه سوز 200 لیتر، مسافربرهای شخصی دوگانه سوز 400 لیتر و خودروهای دوگانه سوز آژانس ها و آموزشگاه های رانندگی 300 لیتر در ماه سهمیه خواهند داشت.


رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل از دارندگان وانت های پرمصرف تک سوز که پیش از این سهمیه شان 600 لیتر در ماه بوده است، خواست هر چه سریع تر به دوگانه سوز کردن خودروهایشان اقدام کنند؛ در غیر این صورت در پایان سه ماهه دوم امسال، به آنها سهمیه 300 لیتر خودروهای دوگانه سوز تعلق خواهد گرفت.


علاوه بر این، سهمیه سوخت وانت های دوگانه سوز کم مصرف نیز ماهانه 250 لیتر و سهمیه مسافربرهای شخصی بین شهری 800 لیتر در ماه تعیین شد.


سهمیه سوخت موتور سیکلت ها هم همان 36 لیتر در ماه خواهد بود.


به گفته رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل ، کارت سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها همچون گذشته سه ماهه شارژ‍ خواهد شد و برای سایر خودروها هم طبق روال سابق خواهد بود.


نکته مهم در سخنان امروز هاشمی، رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل، قطع سهمیه سوخت خودروهای تولید داخلی 2000 سی سی به بالا و همینطور قطع سهمیه سوخت خودروهای وارداتی 1300 سی سی به بالا بود.


بر این اساس، دارندگان چنین خودروهایی مجبورند از ابتدای تیر، سوخت مصرفی خود را آزاد تهیه کنند.


سرپرست وزارت کشور در این حال گفت: در دوره سه ماهه دوم سال سهمیه سوخت مصرفی جانبازان انقلاب اسلامی با کارت تامین خواهد شد و کوپن هایی که در حال حاضر برای این منظور در اختیار برخی از شهروندان از جمله جانبازان است تا پایان خرداد اعتبار دارد و از ابتدای تیر اعتبار نخواهد داشت.


هاشمی گفت : از ابتدای تیرماه نیز بنزین سوپر به صورت آزاد به مبلغ هر لیتر 540 تومان و با کارت سوخت همان 140 تومان عرضه خواهد شد.


بنزین آزاد هم لیتری 400 تومان عرضه خواهد شد.


رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل همچنین گفت : گرچه در سطح جهانی شاهد افزایش بهای مصرف سوخت بوده ایم اما این ستاد تلاش کرده است تا فشاری از این جهت در داخل وجود نداشته باشد ؛ بر این ساس بهای سوخت خودروها در سال 1387 بدون تغییر خواهد ماند.


به گفته این مسئول ، سهمیه خودروهای دولتی هم تغییر نخواهد کرد و قیمت آن مانند سابق 400 تومان برای هر لیتر است.


وی در پاسخ به پرسشی درباره اختصاص سهمیه اضافی برای برخی مشاغل از جمله خبرنگاران گفت : تعیین سهمیه خاص برای برخی مشاغل با محدودیت رو به روست و برای مثال برای خبرنگاران تاکنون مصوبه ای در این باره نداشته ایم اما مفهومش هم این نیست که از دستور کار خارج شده است.


هاشمی اضافه کرد: هدف ستاد مدیریت مصرف سوخت و حمل و نقل همکاری با سایر ارگان ها و سازمان هاست تا فرایند رفت و آمد هموطنان دچار وقفه جزئی و یا مشکل نشود.
نظرات 1 + ارسال نظر
ف شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:23 ق.ظ

واقعا مثال واقعی هم خرمارو خواستن و هم خدا رو خواستن است دولت ما . اگر بنزین ازاد باید زد پس چرا مالیات باید داد برای واردات . در تمام دنیا بنزین ازاد مخصوص کشورهایی است که واردات با مالیات زیر ۴ در صد دارند . دولت مکرمه محترمه چی فکر کرده نفت که گرون شد چیزی عاید مردم نکرد حالا می خواد بنزین ازاد و همه چیز رو ازاد و با مالیات های سنگین به مردم تحمیل کنه . خدا یا این نودولتان را بر خر خودشان نشان . و این مجلس حامی دولت نه مردم این مجلس هماهنگ با دولت و قمار باز و کسانی که چک سفید به دولت برای تاراج مردم به دولت مکرمه و محترمه می دهند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد