اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

عرضه اتومبیل 6 هزار دلاری در ایران خودرو!!

دیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودروی مردمی تا سال 2009 خبر داد و گفت: طبق بررسی مشاور سازمان کنفرانس اسلامی خودروی مردمی با قیمت 6 هزار تا 8 هزار دلار با نیاز یک میلیون دستگاه خودرو در سال در کشورهای اسلامی عرضه می شود.

به گزارش برنا، "منوچهر منطقی" در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی تداوم و توسعه حضور ایران خودرو در عرصه بین المللی گفت: در زمینه تولید MPV ایران خودرو با مشارکت یکی از خودروسازان معتبر تا سال 2010 محصول جدیدی عرضه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران خودرو هم اکنون یکی از رهبران CNG در سطح جهان است ،اظهار داشت: هم اکنون محصولات ایران با سه موتور پایه گاز سوز عرضه می شود که دو موتور آن از برترین های جهانی است.

منطقی،توسعه صادرات محصولات CNG بخصوص به کشورهای اسلامی از اهداف ایران خودرو عنوان کرد.

به گفته وی این شرکت علاوه بر تولید خودروی سواری قصد توسعه صادرات در زمینه خودروهای تجاری و ریلی را نیز دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صادرات محصولات تجاری این شرکت در سال 2007 را بالغ بر 60 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته صادرات این محصولات تا سال 2010 به 200 میلیون دلار خواهد رسید.

وی به صادرات محصولات ریلی اشاره کرد و گفت: در سال 2007 صادرات محصولات ریلی بالغ بر 40 میلیون دلار بوده است که این میزان نیز تا سال 2010 بالغ بر 150 میلیون دلار خواهد بود.

منطقی با اشاره به توانمندیهای بالای ایران خودرو در زمینه تولید قطعات تصریح کرد: تا سال 2010 این شرکت یک درصد از صادرات قطعات به ایران خودرو اختصاص خواهد داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون در زمینه خودروهای تجاری و محصولات ریلی ایران خودرو با مشارکت سازندگان معتبر جهان در حال طراحی، ساخت و تولید محصولات پیشرفته با قیمت رقابتی برای صادرات است.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده نهادینه کردن سیستم های پشتیبانی صادرات گفت: توسعه محصولات جدید در مرکز تحقیقات ایران خودرو برای بازارهای هدف، طراحی و تولید خودروهای اتوماتیک، J/V با سازندگان بین المللی برای توسعه سبد محصول (دو محصول جدید در کلاس C، دو محصول جدید در کلاس D) از مهمترین اقدامات انجام گرفته در نهادینه کردن سیستم های پشتیبانی در ایران خودرو برای تداوم توسعه صادرات است.

وی از دیگر اقدامات نهادینه کردن سیستم های پشتیبانی برای تداوم توسعه صادرات را طراحی خودروی جدید در کلاس C تا سال 2009 ، طراحی و تولید خودروی مردمی تا سال 2009، تشکیل شرکت ایساکو کیش برای تامین قطعات یدکی با قیمت و کیفیت رقابتی و عرضه خدمات و آموزش شبکه ایران خودرو، تشکیل زنجیره لجستیک یک پارچه با همکاری چند شرکت معتبر بین المللی برای تحویل بموقع محصول و تشکیل واحد پشتیبانی مالی برای سهولت فعالیت های بین المللی مالی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه ایران خودرو برای توسعه و تداوم صادرات برنامه های وسیعی را در پیش دارد اظهار داشت: همکاران ایران خودرو در سراسر جهان نقش کلیدی در این توسعه را دارند و خودروهای مناسب برای شبکه جهانی ایران خودرو تا سال 2010 را طراحی و تولید می کند.

منطقی با بیان اینکه ایران خودرو برای ارتقای سود آوری خود برنامه ریزی های وسیعی انجام داده است، اظهار امیدواری کرد: با تعمیق روابط فی ما بین، ارایه محصولات رقابتی در قیمت و کیفیت، ارتقای سود آوری بتوان به چشم انداز ایران خودرو در سال 2014 دستیابی یافت.
البته خبر خودرو هم امیدوار است که حکایت تندر 90 تکرار نشده و 6هزار دلار به دلایل مشابه معادل 12-15 میلیون تومان نشود!!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد