اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

به خودکفایی در طراحی قطعات دست خواهیم یافت

مدیرعامل ایران خودرو گفت: جهت گیری اصلی شرکت های ایران خودرو و پژو بر مبنای اتحاد راهبردی برای دو دهه آینده استوار است.

منوچهر منطقی در آستانه برگزاری مراسم بیستمین سال همکاری با پژو افزود: همکاری دو شرکت در ابتدا در زمینه تولید خودروهای 405 و پارس در ایران خودرو و قراردادهای CKD شکل گرفت.

وی ادامه داد: در پایان دهه 70 موفق شدیم برند مستقل خود را در قالب یک خودرو مناسب برای بازار ایران و بازارهای منطقه به نام سمند عرضه کنیم.

منطقی گفت: این روابط به سرعت به سطح طراحی مشترک برند خودرو پارس، انتقال وسیع تکنولوژی در زمینه های قطعه سازی، تولید ، کیفیت و تنوع در خودرو 206 ارتقا یافت.

منطقی با اعلام این که در قرارداد 206 اس . دی توسعه مشترک خودرو در سطح بالاتری از همکاری تکنولوژیک بین دو شرکت پایه گذاری شد، تصریح کرد: این طرح در واقع فصل جدیدی از همکاری دو شرکت برای طراحی مشترک خودرو با اهداف صادراتی بود.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: بجای طراحی خودرو در اروپا و انتقال آن به ایران و سپس تمرکز بر خودکفایی ، خودروهای جدید با تکیه بر قابلیت های بومی در زمینه تأمین مواد، قطعه سازی و توان تکنولوژیک داخلی طراحی و تولید خواهند شد.

مدیرعامل ایران خودرو از عرضه محصول جدید و مشترک ایران خودرو و پژو با این جهت گیری از سال 1390 خبر داد و افزود: به این ترتیب مفهوم خودکفایی را از خودکفایی در تولید قطعات به خودکفایی در طراحی قطعات ارتقا خواهیم داد.

منطقی گفت: تا سال 1391 شمار محصولات برند پژو در ایران خودرو به 500 هزار دستگاه افزایش می یابد و صادرات برند پژو از ایران خودرو نیز به 110 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از ایجاد شرکت سرمایه گذاری مشترک با هدف تکمیل طیف محصولات پژو و عرضه سایر خودروهای پژو که در ایران تولید نمی شود خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی می شود بین 35 تا 45 هزار دستگاه خودرو از طریق این شرکت مشترک به بازار داخلی عرضه شود و خدمات پس از فروش خودروها نیز ارتقا یابد.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان این که نخستین گام برای اتحاد راهبردی با پژو در سالروز بیستمین سال همکاری ها برداشته شده است، گفت: در این راه تا سه سال آینده به تکامل خواهیم رسید و این اتحاد موجب خواهد شد ایران خودرو بتواند محصولات جدیدی را سریعتر و با کیفیت بالاتر ، متکی بر تکنولوژی های روز در زمینه مصرف سوخت کم، خودروهای پایه CNG ، خودروهای دیزلی و همچنین خودروهای کار عرضه کند.

منطقی با اشاره به توسعه صادرات به کشورهای هدف صادراتی ایران خودرو شامل خاورمیانه، کشورهای CIS و شمال و غرب آفریقا در سایه اتحاد با پژو، گفت: به این ترتیب تولید محصولات در سایت های خارجی ایران خودرو نیز افزایش خواهد یافت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد