اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ایران، مالزی و ترکیه در بین 56 کشور دارای بهترین شرایط

ایران، مالزی و ترکیه در بین 56 کشور دارای بهترین شرایط برای طراحی و تولید خودرو هستند
وزیر صنایع و معادن ، امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت های خودروسازی پروتون مالزی و سایپا را گشایش فصلی نوین در استفاده از ظرفیت های مشترک دو کشور در تولید محصولات جدید اعلام کرد.


علی اکبر محرابیان امروز پس از امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت های خودروسازی پروتون مالزی و سایپا گفت : این تفاهم نامه می تواند زمینه های خوبی را برای تولید و عرضه محصولات جدید فراهم کند .


محرابیان با بیان این که در میان 56 کشور ؛‌ جمهوری اسلامی ایران، مالزی و ترکیه دارای بهترین شرایط برای طراحی و تولید خودرو هستند ، اظهار داشت : دو شرکت سایپا و پروتون امروزه از شرایط خوبی برای طراحی موتور و اجرای قوای محرکه موتور برخوردارند .


وی استفاده از بازار بسیار بزرگ کشورهای اسلامی از جمله در زمینه خودرو را ضروری دانست و گفت : یکی از راهبردهای اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه و تعمیق روابط با کشورهای دوست به ویژه کشورهای اسلامی است .


وزیر صنایع و معادن افزود : خوشبختانه در میان کشورهای اسلامی مالزی از جمله کشورهای پیشتاز در علم و فناوری است و همکاری جمهوری اسلامی ایران و مالزی در قالب همکاری های منطقه ای به ویژه در گروه دی هشت روابط نزدیکی را میان دو کشور ایجاد کرده است .


محرابیان سفر مقامات دو کشور به ویژه سفر اخیر رییس جمهوری کشورمان به مالزی را نقطه عطفی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور بسیار موثر دانست و گفت : هرچند این سفر بسیار کوتاه بود اما توافقنامه خوبی در زمینه توسعه و تعمیق روابط به ویژه در زمینه اقتصادی امضا شد .


وی افزود : آغاز همکاری دو شرکت سایپا و پروتون از پیش مطالعه شده بود اما در سفر اخیر آقای احمدی نژاد عزم مسئولان دو کشور این موضوع را تسریع کرد .


وزیر صنایع و معادن ابراز امیدواری کرد ؛ امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت خودروسازی پروتون مالزی و سایپا نقطه عطفی برای همکاری درازمدت و راهبردی دو کشور باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد