اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سیستم جدید راهیابی شخصی تولید شد

یک شرکت هلندی موفق به تولید نوعی سیستم راهیاب شخصی شده است که از تلفنهای همراه رانندگان برای مشخص کردن مسیرهای کم ترافیک و اطلاع آن به مصرف کنندگان این سیستم استفاده می کند.

به گزارش خبرخودرو ، اطلاعات ترافیک در گذشته به کمک امواج رادیویی به رانندگان منتقل می شد که به تدریج جای خود را به ارتباطات سیار و دوربینها و حس گرهای جاده سپرد.

اکنون شرکت هلندی "تام-تام" در یک اقدام تازه از تلفنهای همراه رانندگان به عنوان راهیاب استفاده کرده و آنها را از میزان ترافیک و راههای عبور از آن آگاه می سازد.

این شرکت با استفاده از ماهواره های رادیویی اطلاعات مربوط به ترافیک را دریافت کرده و از طریق سیگنالهای تلفن همراه به رانندگانی که به دستگاه ترافیک سنج-راهیاب این شرکت مجهزند ارسال می کند. این اطلاعات هر سه دقیقه یکبار یعنی در زمانی بسیار کمتر از اطلاع رسانی سایر دستگاهها به روز رسانی می شوند.

بر اساس گزارش MSN، این شرکت قرار است سیستم رهیاب جدید خود را با تجهیزات چند رسانه ای، قابلیت سخن گفتن و ارتباط از طریق سیستم بلوتوس تکمیل کند. رانندگان می توانند اطلاعات خود مبنی بر وجود جاده های فرعی جدید و یا مکانهای پر ترافیک و دیگر کمبود های دستگاه را به سیستم وارد کنند تا در آینده برای بازسازی نقشه های دیجیتالی و بهبود کارایی دستگاه از آن استفاده شود.

این دستگاه رهیاب اکنون به یک صفحه نمایشگر لمسی مجهز است که با فشردن چند دکمه، به راحتی رانندگان را با مسیرهای جدید و کم ترافیک راهنمایی می کند.
نظرات 2 + ارسال نظر
سعید چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:19 ق.ظ http://themestudio.blogsky.com

سلام دوست عزیز
واقعا وبلاگ فوقالعاده جالب و بی نظیری دارید
البته قالبش یه خورده قشنگ نیست من به تازگی چندین قالب برای بلاگ اسکای طراحی کرده ام میتونید با مراجعه به وبلاگ من اونها رو ببینید

با تشکر

یاسر چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:36 ق.ظ http://asemooni.blogsky.com

سلام آسمونی

به نظر تو اگر کسی بخواد ماشین بخره، البته زیر 10 میلیون، چی بخره بهتره؟

با سلام
تنها یک خودرو زیر ۱۰ میلیون تومان است که پرایده.اگر شانس داشته باشید و خودرو سالمی گیرتان بیاید!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد