اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

از ورود خودرو های غیر استاندارد به کشور جلوگیری می شود

سرپرست سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: از واردات خودروهایی که 51 استاندارد اجباری را رعایت نکنند جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، نظام الدین برزگری درباره نظارت این سازمان بر کیفیت خودروهای وارداتی اعلام کرد: ما با برخی شرکتهای خارجی تفاهم کرده‌ایم که رعایت 51 استاندارد اجباری خودرو با یک کد مشخص در قسمتی از موتور یا شاسی خودرو مشخص شود و این موضوع هم‌اکنون در برخی خودروهای وارداتی اعمال می‌شود.

وی در این خصوص توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است برای خودروهایی که خودروسازان به کشور وارد می‌ کنند بصورت الکترونیکی تأییدیه رعایت استاندارد در شرکت مادر تولیدکننده خودرو صادر شود.

وی ادامه داد: برخی خودروهای وارداتی جهت استفاده در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تولید شده‌اند و به عنوان مثال از نظر محل شماره‌گذاری یا چراغ مه‌شکن با شرایط ایران مطابقت ندارند که سازمان استاندارد از واردات این نوع خودروها جلوگیری می‌کند.

وی در مورد صدور مجوز استاندارد برای خودروهای داخلی تاکید کرد : هر خودرویی که در داخل تولید شود برای دریافت تأیید نوع باید 51 استاندارد اجباری را رعایت کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد