اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

طرح ویژه نظارت براستاندارد قطعات خودرو و خودروسازان آغاز شد

سرپرست سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از اجرای طرح ویژه نظارت بر قطعات خودرو و خودروسازان خبر داد و گفت : در این طرح مراکز خدمات پس از فروش ، مراکز عرضه قطعات خودرو و خط تولید خودروسازان به صورت مستمر بازرسی می شوند.

نظام الدین برزگری عصر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه 51 قطعه خودرو مشمول استاندارد اجباری است، افزود : در این طرح مراکزی که قطعه غیراستاندارد یا تقلبی عرضه کنندیا در خط تولید خودرو قطعات غیراستاندارد مشاهده شود ، به شدت برخورد می شود که حتی به لغو مجوز یا تعطیلی منجر خواهد شد و به مردم هم معرفی می شوند.

وی گفت : ایران پس از ژاپن ، کره جنوبی و چین ، چهارمین کشور آسیایی است که طرح نظارت براستاندارد قطعات خوردو را در خط تولید کارخانه های خودروساز اجرا می کند.

سرپرست سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت بر قطعات خوردوها از اول آبان به صورت ازمایشی و از آذرماه در سراسر کشور اجرا می شود ، گفت : شکایت مردمی از قطعات خوردو وجود دارد اما هم اکنون جعل نشان برخی قطعات خوردو مانند لنت ترمز و سیبک فرمان بیشترین شکایت را دارد که با اجرای این طرح هر مرکز عرضه ای که قطعه تقلبی یا غیر استاندارد در آن یافت شود ، به شدت برخورد می شود.

برزگری همچنین با بیان اینکه پلیس راهور ناجا و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در بررسی علل سوانحی که به ناوگان خودرو مرتبط است همکاری تنگاتنگ و خوبی دارند ، گفت : بررسی نقص فنی و غیر استاندارد بودن خودروها و اعلام رسمی موضوع هایی که به استاندارد بودن خودرو مربوط می شود ، وظیفه

سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی به عنوان مسئول کمیته ناوگان کمسیون ایمنی راههاست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد