اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

درددل خریدار خودرو ایرانی در خارج

سه سال پیش، هیأت وزیران بخشنامه‌ای صادر کرد که بر مبنای آن، اگر یک ایرانی مقیم خارج ماشین ساخت داخل را خریداری و دو سال آن را در خارج استفاده می‌کرد، می‌توانست با معافیت از عوارض گمرکی، آن را به کشور وارد کند، اما متأسفانه، بنده نیز که در سال اول مأموریت در سفارت کشورمان صوفیا (بلغارستان) بودم، یک دستگاه ... خریداری کردم و پس از هفت ماه از مدت زمان واریز پول به ایرا‌ خودرو، سرانجام خودرو وارد صوفیا شد، ولی از بخت بد، سیزده ماه پس از استفاده در بلغارستان به ناگهان طی حکمی و بنا به اضطرار، مجبور به بازگشت به کشور شدم.

هم‌اکنون چهار ماه است که ماشین در گمرک است و هیچ کس پاسخگو نیست. گمرک می‌گوید مشکل قانونی دارم وزارت بازرگانی نیز مشکل را به گمرک ارجاع می‌دهد. همه هم از مافیای قدرتمند اتومبیل سخن می‌گویند و ترخیص خودرو بنده را تنها با اصلاح مصوبه یا بخشنامه هیأت وزیران امکان پذیر می‌نامند.

خلاصه این که ماشین واقعا در حال تخریب است و انگار نه انگار که سرمایه یک مسلمان است و حتی با پرداخت عوارض هم نمی‌شود آن را ترخیص کرد. هیچ باورتان می‌شود اگر بگویم با پرداخت‌هایی که تاکنون برای ثبت سفارش و حمل و نقل داده‌ام، قیمت ماشین چندان تفاوتی با قیمت داخل نمی‌کند. حال فرض کنید که بناچار مجبور به بازگرداندن ماشین به بلغارستان شوم!
در حالی که مسئولان گمرک و بازرگانی، خود از مشکل قانون و لزوم اصلاح آن سخن می‌گویند، نمی‌دانم چطور این مشکل را به رئیس‌جمهور منتقل کنم؟

گفتنی است، با سایت رئیس‌جمهور هم مکاتبه داشتم، ولی آنها نامه‌ام را به وزارت اقتصاد ارجاع دادند؛ جایی که پیشتر بر لزوم حل مشکل در هیأت وزیران و بسته بودن دستشان تصریح کرده بودند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد