اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

استقبال اروپایی ها از میکرو خودروها

امسال برخلاف سالهای گذشته محبوبترین خودروها در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس خودروهای بسیار کم مصرف هستند.

به گزارش خبرخودرو ، وضع بد اقتصادی موجب شده است شرکتهای خودروسازی جهانی مدام با کاهش تقاضا مواجه شوند. به همین علت خودروهای ارزان قیمت با استقبال فزاینده مشتریان مواجه شده اند. این خودروها با هدف قرار دادن بازار کشورهای رو به رشد طراحی شده بودند اما بر خلاف انتظار سازندگان انها تعداد فزاینده ای مشتری اروپایی از انها استقبال کرده اند.

خودروهای هفت هزار و پانصد یورویی بیش از سایر خودروها مشتری پیدا کرده اند.

به گفته یک تحلیلگر مردم اروپا دیگر قادر به پرداخت پول زیاد بابت خودروی خود نیستند و فقط می خواهند با مبلغی خاص خودروی مطمئن و بی دردسر وامن تهیه کنند بدون انکه خودرو به وسائل جانبی و لوکس مجهز باشد.

یکی دیگر از موفقیتهای نمایشگاه خودروی پاریس میکرو خودروها هستند که در ابعاد بسیارکوچک ساخته شده اند و اصلا ظاهری زیبا ندارند و انواع القاب نظیر قوطی کبریت و جعبه ساردین به انها داده شده است.

مثلا خودروی ای کیو تولید شرکت تویوتا کمتر از سه متر طول دارد و به دشواری چهار صندلی درون ان جا گرفته است. سه نفر می توانند با زحمت در این خودرو جا بگیرند و نفر چهارم فقط باید جثه ای به اندازه یک کودک داشته باشد . خودروهای دونفره و کوچک اسمارت تولید شرکت دایملر نیز مشتری بیشتری دارند.

همه شرکتهای خودروسازی به این پدیده واقفند و درحال ساخت خودروهای کوچک و کم مصرف و ارزان قیمت هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد