اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید پراید تا سال 90 متوقف می‌‏شود

ییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: تولید پراید بنا به برنامه قبلی باید تا پایان سال 90 متوقف شود.

احمد قلعه‌‏بانی در گفت‌‏وگو با ایلنا گفت: با توجه به برنامه اعلام شده قبلی از سوی وزارت صنایع، تولید پراید متوقف و خودروی ارزان قیمت جدیدی جایگزین آن خواهد شد.

وی در ادامه درباره علت توقف تولید پراید اظهار داشت: خودروهای تولیدی باید تا پایان برنامه چهارم توسعه بتوانند استانداردهای یورو 4 را به دست آورند و با توجه به این امر پراید قابلیت اخذ این استاندارد را نداشته و باید تولید آن متوقف شود.
رییس هیأت عامل ایدرو تصریح کرد: البته سایپا باید تا آن زمان خودروی ارزان قیمت دیگری را به عنوان جایگزین طراحی کند که اقدامات آن در سایپا در حال انجام است.
وی در پاسخ به این که پراید 132 نیز این قابلیت را ندارد؟ افزود: اگر سایپا بتواند پرایدی با رعایت استاندارد یورو 4 بسازد، می‌‏تواند جایگزین این خودرو کند اما به نظر نمی‌‏رسد 132 بتواند جایگزین پراید فعلی شود.
قلعه‌‏بانی در ادامه درباره تولید خودروهای جدید متعهد شده ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم این پروژه‌‏ها در حال انجام است.
وی درباره توقف و عدم پیشرفت این پروژه‌‏ها تاکید کرد: تا جایی که من اطلاع دارم این کار در حال پیگیری و انجام است و چون هر دو خودروساز متعهد به تولید هستند، باید در زمان مقرر خودروهای خود را رونمایی و به تولید انبوه برسانند.

گفتنی است در ابتدای سال و همزمان با اعلام برنامه‌‏های تولیدی دو خودرو ساز بزرگ ایرانی اعلام شدکه خودرویX12 و برند جدید سایپا همزمان با سی‌‏سالگی انقلاب در بهمن رونمایی خواهند شد.

به گزارش ایلنا، برخی اخبار از عدم پیشرفت این پروژه‌‏ها در دو خودرو ساز خبر می‌‏دهند و به نظر می‌‏رسد در زمان مقرر این خودروها تولید نخواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد