اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تجهیزات خودکار تنظیم باد

امروز همزمان با ولادت حضرت امام رضا (ع) باحضور حجت الاسلام و المسلمین یاسینی امام جمعه پاکدشت ،حجت الاسلام والمسلمین گلزاری اداره اوقاف وامور خیریه شهر ری ،‌بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ، حیدر زاده مشاور شهردار تهران درامور محیط زیست و جمعی از مدیران و مسئولین ،‌هشتمین مرکز معاینه فنی خودرو سبک که با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی احداث شده است ، افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، ابتدای این مراسم وحید نوروزی مدیر عامل این ستاد ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع) به مقایسه آمار تصادفات در ایران و برخی از کشورهای پیشرفته پرداخت و گفت عامل 20 تا 25 در صد تصادفات در بیشتر کشورها ،نقص فنی و ایمنی خودروها ست . 

وی در ادامه افزود: آمارها نشان می دهد سالانه چهار هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از تصادفات به کشور تحمیل می شود که در صورت انجام معاینه فنی ،‌می توان حدود یک سوم از این رقم را پیشگیری کرد.

مهندس نوروزی با اشاره به لزوم رعایت استانداردها در ساخت خودروها افزود :‌در صورت تولید خودروها با کیفیت نا مناسب و نقص ایمنی در دی ماه سالجاری و روز هوای پاک ،‌ ستاد مرکزی فنی خودروها ی تهران جزئیات معاینه فنی 3/5 میلیون خودرو معاینه شده را با نام و نوع خودرو به اطلاع شهروندان خواهد رساند .

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها ی تهران د رادامه اظهار داشت : در حالی آمار تصادفات در ایران 32 برابر انگلیس است که تعداد خودروهای ما یک پنجم آن کشور است .

وی یکی دیگر از مشکلات وسائل نقلیه دارای نقص فنی را مصرف بالای سوخت دانست و گفت :‌به دلیل مشکلات فنی خودروها و عدم مراجعه به موقع مالکان به مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو متأسفانه متوسط مصرف بنزین در کشور هر 100 کیلومتر 11 لیتر است ،‌در حالیکه این رقم در فرانسه 2 لیتر ، در ژاپن 5/2 لیتر ،‌در انگلیس 5/3 لیتر و در آمریکا علیرغم داشتن خودروهای با سیلندر بالا حدود 3/7 لیتر است که این آمار توجه ویژه خودروسازان را در امر ساخت خودرو می طلبد .

مهندس نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به آلودگی فرایند ناشی از تردد موتورسیکلت ها اشاره کرد و گفت :‌25 در صد آلودگی هوای تهران از تردد 5/3 میلیون دستگاه موتورسیکلت فعال است و متأسفانه باید گفت از این تعداد در 7 ماهه نخست سال جاری تنها 257 دستگاه برای معاینه فنی به مراکز مکانیزه معاینه فنی مراجعه کرده اند.

وی در این ارتباط اظهار داشت : ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها ی تهران با ده خط ویژه موتورسیکلت آماده ارائه خدمات به این وسایل نقلیه می باشد .

نوروزی همچنین به تأثیر 6 در صدی تنظیم باد در کاهش مصرف سوخت اشاره کرد و از استقرار تجهیزات خودکار تنظیم باد در مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در ماه آینده خبر داد .

گفتنی است در بخش دیگری از مراسم حیدر زاده مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست نیز با مقایسه تصادفات کشورمان با کشور ترکیه و برخی کشورهای دیگر عدم توجه به مسایل ایمنی راه و وسایل نقلیه در کشور رافاجعه بار خواند و تأکید کرد یکی از اولویت های شهروندان تهران معاینه فنی خودرو هاست ٰ، وی افزود :‌نمی توان عدم استقبال از معاینه فنی را عدم مشارکت شهروندان دانست بلکه مدیران وبرنامه ریزان امر باید با آموزش و فرهنگ سازی و فراهم آوردن ضمانت اجرای قوانین بستر مشارکت بیشتر شهروندان را فراهم آوردند.

بشیری نماینده مردم پاکدشت نیز در این مراسم حضور داشت و طی سخنان کوتاهی با ابراز تأسف از فزونی یافتن شمار تلفات جاده ای از شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس به اهمیت موضوع سلامت خودروها و ایمنی راهها اشاره کرد و گفت:‌ بهترین هدیه برای مردم داشتن خودروهای سالم وایمن است که بتوانند سفری سالم و سلامت برای خود و خانواده هایشان داشته باشند . 

وی در ادامه به عامل راه به عنوان یکی از عوامل دخیل در تصادفات اشاره کرد و افزود :‌در شرق تهران ورودی و خروجی موجود از کشش لازم برخوردار نیست و لازم است مسئولین محترم وزارت راه به این موضوع توجه کرده و برای شهرستان پاکدشت کنار گذری رااحداث نمایند.

دیگر سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین گلزاری رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ری بود که با مرتبط دانستن معاینه فنی خودرو با مسائل شرعی گفت: وسیله نقلیه ای که دودزاست و باعث بیماری و صدمه زدن به دیگران می شود در واقع حق الناس بر گردن مالک اوست و اگر شهروندان به این موضوع نیز توجه کنند قطعا بیش از پیش به معاینه فنی وسائل نقلیه خود توجه خواهند کرد .

در پایان پس از مولودی خوانی به مناسبت ولادت امام رضا (ع) اینمرکز با ظرفیت پذیرش 150 خودرو سبک در یک شیفت کاری و 300 خودرو در دو شیفت آغاز به کار کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد