اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سیستم عیب یاب از راه دور خودرو با کمک جی اس ام و تلفن همراه

سیستم عیب یاب از راه دور خودرو با کمک جی اس ام و تلفن همراه، برای نخستین بار در کشور، توسط مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو به کار گرفته شد. 

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد زالی ،مدیر مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: این سیستم با کنترل خودروها از یک ایستگاه مرکزی، عیوب را شناسایی کرده و راننده را از آن مطلع می سازد.


وی کنترل خودروهای آزمایشی مجهز به موتور پایه گاز سوز ای اف 7 را انگیزه ابداع این سیستم عنوان کرد و آن را از جمله نتایج اجرای پروژه موتور ملی پایه گاز سوز دانست.


مدیر پروژه موتور ملی با بیان این که سیستم عیب یاب از راه دور از یک ایستگاه مرکزی با خودروهای مورد نظر ارتباط دارد، گفت: هر ایستگاه می تواند بیش از 30 هزار خودرو را تحت کنترل داشته باشد و در حال حاضر سمند و پژو 206 قابلیت استفاده از این سیستم را دارا هستند.


زالی گفت: در خودروهای تحت پوشش، دستگاهی نصب می شود که با استفاده از یک ال سی دی و ارسال پیام کوتاه روی موبایل راننده، وی را در جریان قرار داده و ضمن رفع عیوب نرم افزاری از راه دور، برای رفع عیوب سخت افزاری، راننده را به نزدیک ترین تعمیرگاه، راهنمایی می کند.


مدیر مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو از اجرای موفقیت آمیز این سیستم در مورد 10 دستگاه سمند مجهز به موتور پایه گاز سوز ای اف 7 طی 30 تا 50 هزار کیلومتر خبر داد و گفت: با راه اندازی جی پی آر اس در ایران نیز از این سیستم برای کنترل خودروها استفاده خواهد شد اما تا آن زمان با جی اس ام کار می کند.


وی تولید دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده دراین سیستم و توسعه آن به سراسر کشور را امکان پذیر دانست و گفت: سیستم عیب یاب از راه دور، با ODB board diagnosis‌ on در ارتباط است و شرکت های خدمات پس از فروش نیز می توانند این سرویس را برای مشتریان عرضه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد