اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید خودرو ملی با قیمت کمتر از ده میلیون تومان

نخستین موتور ملی شرکت سایپا با نام «سایپا 231» امروز در مراسمی با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران رونمایی شد. 
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهرداد بذرپاش مدیر عامل سایپا در این مراسم گفت: این موتور دوگانه سوز با حجم 1500 سی سی و بر اساس استاندارد روز دنیا طراحی و ساخته شده است که تا دی ماه به تولید انبوه می رسد. 

مدیرعامل سایپا با اشاره به کاهش شدید هزینه تولید این موتور ابراز امیدواری کرد تا پایان سال خودرو ملی سایپا با موتور ساخت داخل تولید شود. 

نجم الدین مدیرعامل مگاموتور نیز هزینه ساخت این موتور را 9 میلیارد و 100 میلیون تومان و هزینه تولید انبوه ان را 22 میلیارد تومان اعلام کرد. 

وی گفت: با تولید این موتور ، ایران صاحب لیسانس موتور خودرو خواهد شدکه نقش مهمی در صادرات و رقابت پذیری خودروهای ساخت داخل دارد. 


مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: به زودی خودرو ملی سایپا با قیمت کمتر از ده میلیون تومان وارد بازار می شود. 

مهرداد بذرپاش با اشاره به رونمایی از نخستین موتور ملی سایپا افزود : با تولید انبوه آن در آینده نزدیک زمینه تولید خودرو ملی فراهم می شود .

احمد قلعه بانی مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم در مراسم رونمایی از نخسیتن موتور ملی سایپا 231 گفت: با تولید انبوه این موتور هزینه تولید خودرو در شرکت سایپا کاهش خواهد یافت . 

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی صنعت خودرو گفت: در این سند که مطابق اهداف سند چشم انداز تدوین می شود سهم صنعت خودروسازی از 2 درصد به 4 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت. 

رئیس سازمان شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد در افق 1404معادل 80 درصد تولید خودرو داخلی با نام تجاری کشورمان انجام و 40 درصد خودرو تولید داخلی صادر خواهد شد. 

قلعه بانی افزود : در افق چشم انداز صنعت خودروسازی ، کشورمان 3 درصد تولید جهان را در اختیار می گیرد در حالی که هم اکنون به یک و هفت دهم درصد می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد