اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سمند SE رونمایی شد

مدل جدیدی از خودوری سمند به نام سمند SE همزمان با دومین کنفرانس بین المللی سالانه صنعت الکترونیک خودرو در محل برگزاری کنفرانس سالن ساپکو رونمایی شد. 

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ؛ مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در این باره گفت: با تلاش متخصصان ایران خودرو، 34 مورد تغییر در سمند SE ایجاد شده است و سامانه های پیشرفته آن از نظر کیفی و عملکردی در سطح بالاتری قرار دارد. 

منوچهر منطقی برخورداری از موتور پرقدرت ای اف هفت بنزینی، اکسل جدید و مقاوم، سامانه مدرن مالتی پلکس و تزیینات بهینه را از ویژگی های سمند SE عنوان کرد. 

وی گفت: موتور پرقدرت بنزینی ای اف 7 که درسمند SE بکار گرفته شده است، 20درصد نسبت به موتور کنونی سمند قوی تر و پر شتاب تر بوده و مصرف سوخت آن کمتر از هفت لیتر در 100 کیلومتر است. 

منطقی از تولید انبوه این محصول در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به مسایل زیست محیطی، موتور ای اف 7 بنزینی از فناوری پیشرفته جهان و استاندارد یورو 4 برخوردار است. 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: اکسل جدید را کارشناسان ایران خودرو با برخورداری از فناوری روز جهان طراحی و تولید کرده اند که ضمن افزایش توان تحمل بار به میزان 150 کیلوگرم موجب ارتقای سامانه تعلیق خودرو شده ودر نتیجه فرمان پذیری را بیش از پیش بهبود بخشیده است . 

وی یاد آورشد : اکسل جدید با استفاده از قطعات کمتر 20 کیلوگرم از اکسل موجود سبک تر است و با تغییرات جزئی در دیگر محصولات ایران خودرو هم بکار خواهد رفت. 

منطقی درباره سامانه مالتی پلکس بکار رفته در این محصول گفت: یونیت های کنترلی متعدد و پراکنده را با مجتمع یونیت های برق و الکترونیک جایگزین کرده ایم و ضمن آن که زمان مونتاژ در خط تولید را برای هر خودرو 15دقیقه کاهش می دهد، موجب عیب یابی سریع خودرو و دسترسی سرنشین به همه داده ها می شود. 

وی افزود: با نصب این سامانه ضمن ارتقای کیفیت و کاربری و کاهش حجم سیم و گزینه های برق و الکترونیک وزن خودرو10 کیلو گرم کم می شود. 

به گفته مدیر عامل ایران خودرو امکان شناسایی سریع عیوب خودرو از طریق دستگاه دیاگ و افزایش عمر باتری و شبکه برق والکترونیک از دیگر ویژگی های سمند SE است. 

کامجو معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو نیز درخصوص این خودرو گفت: ارتقای سامانه صوتی و جلو داشبورد از دیگر امتیازهای سمند (SE) است. 

وی افزود: در محصول جدید، قفل مرکزی جایگزین سامانه هشدار دهنده شده و با چیدمان و طرح جدید جلو داشبورد، دسترسی به کلیدهای مختلف آسان تر است. 

کامجو گفت: در این محصول چراغ های عقب و قاب جای نمره با الگوگیری از خودروهای روز دنیا و اصول زیبایی شناسی خاص، تغییر یافته است. 

وی اظهارداشت: با توجه به تغییر جای بلندگوها به واسطه سامانه صوتی جدید، شدت صوت سه دسی بل افزایش یافته و تاقچه عقب خودرو نیز عوض شده است. 

این مسئول افزود: در عین حال نازل شیشه شوی به در موتور انتقال پیدا کرده است و از جمله امتیازات این محصول، کاهش وزن خودرو به میزان 30 کیلوگرم است که منجر به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش دوام محصول خواهد شد. 

به گفته وی طراحی سمند اس ای از سال گذشته در مرکز توسعه محصولات جدید ایران خودرو با همکاری شرکت ساپکو، مهندسی تولید ، مهندسی تزیینات و سایر واحدهای گروه ایران خودرو و قطعه سازان داخلی آغاز شده و بخش عمده آزمون های عملکرد و دوام قطعات و مجموعه های سمند SE در ایران خودرو و مواردی نیز در خارج از کشور انجام شده و به تایید مراکز معتبر تست خودرو رسیده است. 

در مراسم رونمایی این خودرو صادق واعظ زاده معاون رییس جمهور و فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران هم حضور داشتند.

نظرات 1 + ارسال نظر
امین دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ق.ظ http://on7.ir

عکسی ندارید از این سمند جدید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد