اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

10 محصول جدید ایران خودرو امسال به بازار می آید

دکتر منوچهر منطقی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم ویژه آغاز سال کاری در جمع کارکنان، ضمن تشریح برنامه های ایران خودرو در سال 1388 ، کارکنان را در جریان راهبردهای کلان این گروه صنعتی برای سال جدید قرار داد.

دکتر منطقی، استفاده از توانمندی طراحی در ارایه محصولات جدید، ایجاد واحدهای صنعتی در راستای توسعه صنعتی کشور و بهره برداری از ظرفیت یک میلیون دستگاه را از مهم ترین راهبردهای ایران خودرو در سال جدید برشمرد و با اشاره به شرایط بحران مالی در اغلب صنایع، مژده داد: ایران خودرو در شاخص های مالی با خودروسازان برتر جهانی برابری می کند که تجلی پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح الگوی مصرف به شمار می رود.

افزایش تولید

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، برنامه تولید سال 88 را 760 هزار دستگاه ذکر کرد که 140 هزار دستگاه آن در ایران خودرو خراسان و 70 هزار دستگاه نیز در ایران خودرو تبریز و مابقی آن در تهران تولید می شود.

صادرات

دکتر منطقی افزود: 98 هزار دستگاه برابر با 13 درصد کل تولیدات ایران خودرو در سال 88 به بازار های جهانی صادر می شود که 28 هزار دستگاه از این تعداد، به صورت سی کی دی به سایت های، سوریه، سنگال، بلاروس، آذربایجان، ونزوئلا و مصر ارسال و 70 هزار دستگاه آن به صورت سی بی یو صادر خواهد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، روسیه، عراق، اوکراین، سوریه، ونزوئلا، آذربایجان،‌ مصر، الجزایر، ارمنستان،ترکیه و سنگال را عمده ترین بازارهای صادراتی ایران خودرو در سال 88 ذکر کرد.

وی کیفیت بالا، قیمت مناسب و استانداردهای روز جهان را از جمله ویژگی های محصولات جدید ایران خودرو به منظور افزایش رقابت پذیری در خودروهای کلاس بی و سی، عنوان کرد که بر اساس استفاده از موتور ملی با استاندارد یورو 4 ، توسعه سهم صادرات و تضمین تداوم تولید در خطوط تولید خارج از کشور عرضه خواهد شد.

عرضه 10 مدل جدید

دکتر منطقی پروژه NX7 را که به منظور ارایه مدل جدید سمند همراه با ارتقای سیستم های پلاتفرمی تعریف شده از جمله پروژه های برتر گروه صنعتی در سال 88 دانست و اظهار داشت: این محصول بر اساس آپشن های مختلف در سه واریانت EL,LX,ELX در بهمن ماه 88 رونمایی و در سه ماهه اول 89 عرضه می شود.

وی از رونمایی دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو درآینده نزدیک خبر داد و آن را یکی دیگر از رویدادهای مهم سال 88 عنوان کرد .

دکتر منطقی همچنین از عرضه خودروی مردمی در سایت های خارج از کشور تا شهریور ماه 88 خبر داد.

وی گفت: پژو 207 نیز با مشارکت 50 درصدی پژو فرانسه در بهمن سال 88 عرضه می شود.

دکتر منطقی افزود: به منظور تسلط بر بازار وانت کشور و تکمیل سبد وانت ایران خودرو برای بازارهای داخلی و خارجی، وانت های لوکس ایران خودرو خراسان نیز در تیر ماه سال 88 به بازار خواهد آمد.

پارس جدید

مدیر عامل ایران خودرو در ادامه گزارش خود به کارکنان شرکت، اظهار داشت: مدل جدید پارس با منظر جدید و استفاده از موتور کم مصرف از محصولات جدید ایران خودرو در سال 88 است که با هدف عرضه خودرویی با طرح مدرن تر و سطح آسایش و ایمنی بیشتر از پارس معمولی ، پاسخ به استقبال بی نظیر مشتریان از خودروی پارس و افزایش قدرت رقابت و حضور ایران خودرو در بخش های کم تیراژ خودرو های لوکس و سودآور عرضه می شود.

سمند و 405 با کلاچ اتوماتیک

به گفته مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو علاوه بر پارس اتوماتیک که درسال 87 عرضه شد ، سمند و 405 اتوماتیک در سال 88 عرضه خواهد شد که سهولت فوق العاده در ترافیک شهری و بهبود عملکرد خودرو را در بر خواهد داشت.

سوزوکی گراندویتارا با موتور 4/2 لیتری

دکتر منطقی مدل جدید سوزوکی گراند ویتارا با قوای محرکه 4/2 لیتری و تجهیزات بیشتر متناسب با انتظارات مشتریان را از جمله محصولات ایران خودرو ذکر کرد که در سال 88 عرضه می شود.

سریر سال

مدیر عامل ایران خودرو از طراحی و رونمایی سریر سال در سال 88 خبر داد که به منظور کسب راهبری بازار در بخش خودروهای لوکس و راحت، ارتقای سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو، عرضه محصولی با قابلیت های عملکردی بالاتر و افزایش قدرت صادرات عرضه می شود.

پژو 308

وی افزود: پژو 308 نیز با هدف عرضه خودرویی با استایل جذاب و امکانات رفاهی و ایمنی کامل از دیگر محصولات سال 88 ایران خودرو خواهد بود.

کاهش هزینه ها یک میلیون تومان برای هر خودرو

دکتر منطقی کاهش هزینه در کلیه فعالیت ها را رمز ماندگاری ایران خودرو در رهبری صنعتی کشور و رسیدن به اهداف صادرات 50 درصد تا سال 1395 عنوان کرد که در چار چوب آن، قیمت مواد و قطعات به طور متوسط یک میلیون تومان در هر خودرو کاهش می یابد.

در این خصوص هم چنین هزینه های حمل و نقل به میزان 30 درصد، ضایعات قطعات به میزان 50 درصد و هزینه های مالی به میزان 30 درصد کاهش خواهد یافت و نیروی انسانی در بخش های تولیدی و ستادی به نحو مناسب توزیع خواهد شد.

مدیر عامل افزود: در این راستا هزینه های قطعات معیوب به سازندگان منتقل خواهد شد و هزینه های عمومی 50 درصد، هزینه های تعمیرات و اصلاح خطوط به میزان 30 درصد و هزینه های سرمایه گذاری به میزان 50 درصد کاهش می یابد.

دکتر منطقی استفاده از پروژه های برتر فکر افزاری را از راهکارهای شرکت ایران خودرو برای کاهش هزینه ها در سال 88 عنوان کرد که پیاده سازی پروژه ERP در کارخانه شمالی و پیاده سازی و استقرار SAP در معاونت قطعات پرسی و کارخانه جنوبی از آن جمله است.

وی یادآور شد: در راستای یکپارچه کردن فرایندها برای محاسبه قیمت تمام شده ، کنترل هزینه ها به صورت روزانه انجام خواهد شد.

مدیر عامل گفت: به همین منظور ارزبری سمند ، 405 و پارس از فروردین سال 88 و ارزبری 206 تا آذر سال 88 به صفر خواهد رسید.

به کار گیری روش های جدید فروش

دکتر منطقی با اشاره به تغییر نگرش ایران خودرو از تولید محوری به فروش محوری در سال 88 ، از روش های جدید فروش با بهره گیری از ایده های کارکنان برای بازاریابی و فروش و تولید خودروی بدون ایراد خبر داد و بر اهمیت ارایه خدمات پس از فروش ممتاز به عنوان پیش نیاز افزایش فروش تاکید کرد.

مدیر عامل ایران خودرو، جایگزینی خودروهای فرسوده ، فروش به روش لیزینگ تا سقف 300 هزار خودرو، تمرکز بر توسعه فروش در شهرستان ها و تعیین اهداف ماهانه فروش برای ایران خودرو و دفاتر منطقه ای را از راهکارهای این گروه صنعتی برای تحقق هدف فروش محوری ذکرکرد.

ارتقای خدمات پس از فروش

دکتر منطقی در بخش دیگری از گزارش خود به کارکنان در آغاز سال کاری، از توسعه خدمات پس از فروش در سال 88 خبر داد و گفت: دراین راستا مراکز امور مشتریان و خدمات تعمیرات در محل گسترده تر خواهد شد و نیاز شبکه به قطعات یدکی به طور کامل تامین می شود.

وی افزایش دستمزد تعمیرات وارتقای شبکه از راه تشویق نمایندگان برتر و جایگزینی نمایندگی هایی را که خدمات مناسب نمی دهند، از دیگر راهکارهای گروه صنعتی ایران خودرو در این راستا عنوان کرد.

تولید سمند در روسیه

دکتر منطقی رفع موانع صادراتی را از برنامه های مهم ایران خودرو در سال 88 ذکر کرد و اظهار داشت: برای این منظور تنوع محصول در سایت ها این شرکت درخارج از کشور افزایش می یابدو تولید سمند در خطوط موجود در روسیه ، دادن اعتبار به مشتریان از طریق بانک توسعه صادرات و استفاده از یارانه های وزارت بازرگانی برای توسعه صادرات از دیگر برنامه های راهبردی این شرکت درسال 88 است .

راهبرد جهانی کاهش هزینه ها و حمایت دولت

دکتر منطقی خاطر نشان ساخت: گروه صنعتی ایران خودرو با چالش هایی نیز روبه رو است که در بعد بین المللی می توان به بحران جهانی و تاثیر آن در درآمدهای کشور و کاهش تقاضای خودرو در بازارهای خارجی اشاره کرد.

وی کمبود نقدینگی به دلیل شرایط بانک ها و بحران جهانی و کاهش مصرف سوخت را نیز مهم ترین چالش پیش رو در بعد داخلی دانست و گفت: چالش های صنعت خودرو، کمبود منابع مالی برای سرمایه در گردش و سرمایه گذاری و کاهش تقاضا برای خرید خودرو به واسطه کاهش نقدینگی را در پی آورده است.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به رکود صنایع خودروسازی جهانی که وابستگی بیشتری به منابع بانک ها دارند، گفت: این امر کاهش فروش و تولید، تعطیلی سایت های تولیدی و اخراج کارکنان را موجب شده، به همین دلیل خودروسازان جهانی، کاهش شدید هزینه ها در کلیه حوزه ها و کاهش سرمایه گذاری های جدید را به عنوان راه حل اساسی در پیش گرفته اند.

دکتر منطقی تصریح کرد :دراین شرایط، دولت ها برای جلوگیری از رکود اقتصادی، اقداماتی را در پیش گرفته اند که تزریق نقدینگی به بانک ها و خودروسازان، بخشودگی وام های خودروسازان، کاهش بهره بانکی و اعطای اعتبارات به خریداران از آن جمله است.

مدیر عامل ایران خودرو، کاهش قیمت نفت به واسطه کاهش تقاضای جهانی را از پیامدهای بحران اقتصادی جهانی در داخل کشور دانست و اظهار داشت: این امر با کاهش درآمدهای ملی، پروژه های عمرانی و خودروهای تجاری را تحت تاثیر قرار داده و افزایش واردات خودرو را در پی داشته است.

وی کمبود نقدینگی به دلیل شرایط ایجاد شده توسط بانک ها، انتظار مشتریان برای کاهش قیمت و خودروهای جدید با مصرف پایین و ایمنی بالا و کاهش تقاضا در بازارهای صادراتی را از دیگر پیامدهای این بحران در داخل دانست و راهکارهایی را برای غلبه بر چالش های آن برشمرد که ثابت ماندن نرخ تعرفه ها برای جلوگیری از واردات بی رویه و اتخاذ تدابیر اقتصادی از سوی دولت برای کمک به صنایع را می توان نام برد.

نقش ایران خودرو در مواجهه با چالش ها

دکترمنطقی نقش ایران خودرو در غلبه بر چالش های داخلی را، مهم دانست و اظهار داشت: در این راستا کاهش هزینه های سربار، استفاده از ظرفیت های نصب شده و ارایه مدل های جدید با کیفیت بالا و قیمت مناسب و در کنار این ها ، کاهش هزینه ها و ارزبری تولیدات، بهره گیری از روش های جدید فروش ، ارتقای سطح خدمات پس از فروش، کاهش مصرف سوخت و رفع موانع صادراتی نیز در دستور کار است.

تحقق شعار سال

دکتر منطقی با تاکید براین که گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1388 با تحقق شعار«اصلاح الگوی مصرف» که از سوی مقام معظم رهبری،سال 88 را سال اصلاح الگوی مصرف نام گذاری کردند ، آخرین مرحله از تکامل را طی خواهد کرد، تمامی کارکنان را به سخت کوشی و هوشمندی فراخواند.

وی یکپارچه کار کردن را رمز موفقیت کارکنان ایران خودرو دانست و گفت: با هم بودن آغاز است ، با هم ماندن پیشرفت است و با هم کارکردن موفقیت.

عملکرد سال 87

دکتر منطقی تولید 606 هزار دستگاه خودرو را از جمله دستاوردهای مهم ایران خودرو در سال 87 ذکر کرد و گفت: در سال 87 تولید ایران خودرو خراسان به 100 هزار دستگاه و تولید ایران خودرو تبریز به 40 هزار دستگاه رسید و کیفیت محصولات به میزان 11 درصد افزایش یافت.

وی رشد 18 درصدی فروش و فروش 10 میلیارد دلاری برای کل گروه صنعتی، کسب رتبه اول خدمات پس از فروش در بین شرکت های تابعه سازمان گسترش و صادرات 42 هزار خودرو معادل صادرات سال 1386 با توجه به رکود بازارهای جهانی را از دیگر رویدادهای مهم ایران خودرو در سال گذشته دانست و اظهار داشت: در سال گذشته پروژه های بزرگی نیز به انجام رسید که افتتاح خطوط رنگ و بدنه خراسان توسط ریاست محترم جمهوری، تکمیل خطوط رنگ و بدنه در سوریه، راه اندازی خط رنگ تندر 90 ( رنگ 4 ) و افتتاح شرکت ایریکو به عنوان بزرگ ترین مجموعه تولید محصولات ریلی پس از انقلاب در ابهر از آن جمله است.

دکتر منطقی افزود: در سال 87 ضمن عرضه سورن ELX با قوی ترین موتور پایه گاز سوز توربوشارژ جهان که انعکاس جهانی وسیعی داشت، شاهد عرضه سمند SE با به کارگیری فناوری های جدید، پارس اتوماتیک و 206 با موتور دیزل برای بازارهای صادراتی نیز بودیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد