اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

برچسب انرژی روی خودروها اجباری شد

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: نصب برچسب انرژی از ابتدای اردیبهشت بر روی خودروهای تولید داخل الزامی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد رویانیان با بیان اینکه قرار است به زودی طرح اصلاح الگوی مصرف ارائه شود افزود: قرار است یکسری اقدامات در حوزه سوخت و به منظور مهار و تغییر الگوی مصرف انجام شود.

وی جدیت در معاینه فنی خودروهای سنگین و سواری را جزو اقدامات جدید بر شمرد و گفت: با این کار در مصرف سوخت حداقل 10 درصد و در آلودگی هوا نیز 40 درصد شاهد کاهش خواهیم بود.

رویانیان افزود: به منظور تشدید معاینه فنی باید نوبت کاری مراکز معاینه فنی را افزایش دهیم و همچنین از تعمیرکاران مجاز خودرو کمک بگیریم.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تعیین سبد سوخت را از دیگر اقدامات این ستاد برای اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد و گفت: میزان استفاده از سوخت گاز طبیعی فشرده( CNG ) در این سبد ، از ده درصد فعلی به 30 درصد افزایش می یابد.

رویانیان سوخت های بنزین، گازوئیل و هیبرید (دو گانه - برق و گاز ) را از دیگر سوخت های سبد سوخت معرفی کرد و افزود: در حال حاضر به ازای هر 1000 خودرو یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در کشور وجود دارد که باید در کاهش این نسبت تلاش دو چندان کرد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از 1000 جایگاه عرضه CNG نیاز است گفت: هم اکنون 20 تا 80 درصد کارهای اجرایی این هزار جایگاه انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد