اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اجباری شدن نصب برچسب انرژی روی خودروهای تولیدی و وارداتی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: نصب برچسب انرژی روی خودروهای تولیدی و وارداتی، از اول اردیبهشت اجباری است.

سردار سرتیپ رویانیان در جمع خبرنگاران افزود: نصب ترمز ضد قفل (ای بی اس) نیز روی خودروها از اول اردیبهشت اجباری است.

وی با بیان این که ‌در گروه ایران خودرو فقط دو خودرو پژور روآ و ایران وانت نمی‌ توانند ترمز ضد قفل داشته باشند افزود: در گروه سایپا نیز این ترمز روی پراید قابل نصب است.

سرتیپ رویانیان گفت: تمامی کارخانه های تولید خودرو موظفند از مهلت تعیین شده برای نصب این ترمز روی محصولات خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور نصب سامانه ردیاب ماهواره ‌ای جی پی اس روی کامیون‌ ها و وانت بارهایی که در جاده ‌ها تردد می‌کنند اجباری دانست و گفت: خودروهای عمومی مسافربری نیز موظفند برای نصب این سامانه اقدام کنند.

سرتیپ رویانیان همچنین گفت: تمامی موتورسیکلت ‌های تولیدی و وارداتی باید در سال88 پلاک ملی دریافت کنند و هیچ کارخانه و فروشنده موتورسیکلت حق ندارد پیش از شماره‌گذاری موتور بفروشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان این که طرح انضباط اجتماعی امسال در کلان شهرهای کشور توسعه می ‌یابد افزود: با صدور و فراگیر شدن گواهینامه هوشمند در کشور بدون حضور پلیس، حداقل 50 درصد تخلفات رانندگی کاهش می‌ یابد.

سرتیپ رویانیان با بیان این که بزرگترین و مدرن ترین مرکز کنترل ترافیک در خاورمیانه نیمه اول 88 در راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی راه اندازی می ‌شود افزود: رسیدگی به جرایم رانندگی امسال به طور کامل الکترونیکی می ‌شود و در شهرها و جاده‌ های کشور دوربین ‌ها و تجهیزات مدرن الکترونیکی به کار گرفته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد