اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودرو محافظ انسان به بازار می آید

شرکت پارس خودرو با شعار تولید خودروی محافظ انسان در هنگام خطرات و با هدف به حداقل رساندن آسیب های ناشی از تصادفات ، خودرو تینا و قشقایی را تولید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، فریبرز فیروز بخت معاون فروش شرکت پارس خودرو گفت : پارس خودر به عنوان قدیمی ترین شرکت خودروسازی ایران با همراهی شرکت نیسان به عنوان یکی از سردمداران کیفیت تولید خودرو در جهان، محصولاتی جدید، رویایی و با کیفیت فوق العاده در کلاس خودروهای لوکس را در دو مدل HIGH , MID به بازار عرضه خواهد نمود.

فیروز بخت در ادامه گفت : طراحی زیبا ، قوس کامل و استاندارد بدنه ، به کارگیری موتور جدید 6 سیلندر V شکل به همراه تکنولوژیِ مدرن گیربکس CVT XTRONICE ، بهینه سازی مصرف سوخت ، امکان شتاب گیری پیوسته و راحت ، سیستم تعلیق اتصال چندگانه به همراه نسل جدید از ضربه گیرها با ایجاد تعادل و پایداری کامل، عملکرد روان و بدون لرزش ، تجهیز موتور خودرو به سیستم جدید تنفسی با افزایش مناطق اتصال تا 6 منطقه ، کاهش قابل توجه آلودگی صوتی ناشی از لرزش ، سیستم کنترل گردش خودرو (ASC) ، تطبیق سرعت و شرایط جاده با زاویه گردش فرمان در هنگام تغییر ناگهانی مسیر از طریق آنالیزور مخصوص ، امکان کنترل دقیق و کامل خودرو و همچنین سیستم جدید کنترل سرعت از جمله شاخصه های این خودرو است .

معاون فروش شرکت پارس خودرو افزود : خودرو تینا در سال 2008 طراحی و تولید شده و برای اولین بار در اواخر سال 2008 در نمایشگاه خودرو چین رونمایی شده است . تینا دارای موتور 5/2 لیتری از سری VQ25 (جزء 10 موتور برتر دنیا) بوده و دارای 182 اسب بخار توان موتور و مصرف سوخت 9/9 لیتر در 100 کیلومتر می باشد .

مهندس فیروزبخت همچنین در رابطه با خودرو قشقایی گفت : قشقایی از محصولات سال 2007 و پر تقاضای نیسان است که پس از معرفی به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای نیسان در اروپا در این کلاس ، به زودی وارد بازار خودرو کشورمان خواهد شد .

وی افزود : این خودرو که در دسته کرس اوورهای کوچک قرار می گیرد و حاصل تلاش نیسان برای تولید خودرویی متمایز بوده ، تلفیق جالبی از طراحی یک خودرو سواری و یک خودرو با ابهت است.

فیروزبخت از بدنه مستحکم و ایمن استفاده از سیستم پیشرفته کنترل الکترونیکی پایداری ESP ایمنی خودرو در شرایط نامتعادل ، دریافت نشان 5 ستاره کامل ایمنی کانون ایمنی اروپا EURONCAP برای ایمنی سرنشینان و 4 ستاره کامل برای ایمنی کودکان و همچنین دو ستاره از 4 ستاره موجود برای تصادف با عابر پیاده ، دارا بودن 6 کیسه هوا و سیستم ABS ترمز ضدقفل دارای توان بالا برای متوقف کردن خودرو و مصرف سوخت 5/6 لیتر در هر صد کیلومتر به عنوان ویژگی های این خودرو نام برد .

مهندس فیروز بخت معاون فروش شرکت پارس خودرو درباره دلایل نامگذاری قشقایی توسط شرکت نیسان گفت : نام این خودرو از ایل ساکن غرب ایران یعنی ایل قشقایی گرفته شده است و طبق گفته شرکت نیسان ، به دلیل رعایت جدید ترین استانداردهای زیست محیطی در دنیا و کمترین میزان آلایندگی در بین خودروهای موجود ، خودرو قشقایی یادآور طبیعت برای خریداران خواهد بود.

وی در پایان افزود شرکت پارس خودرو در رابطه با افزایش محصول نیز فعالیت های در خور توجهی را آغاز کرده و تولید خودروهای کم مصرف ، هیبریدی و برندهای معتبر دنیا را در دستور کار خود قرار داده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد