اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید سیستم مکان یاب خودرو توسط مهندسین اصفهانی

،‌مدیر گروه نرم افزار مرکز تحقیقات و فناوری های نوین ، از تولید سیستم مکان یاب خودرو در اصفهان خبر داد.

مهندس فرشید هندی در گفتگو با خبر خودرو ،‌با اشاره به اینکه سیستم مکان یاب خودرو توسط مهندسین شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ساخته شده افزود :‌فعال بودن سیستم ردیاب ماهواره ای ( GPS) برروی این دستگاه موقعیت خودرو را مشخص و از طریق تلفن همراه برای مالک خودرو ارسال می دارد .

وی دستگاه مکان یاب را شامل دو قسمت سخت افزاری و نرم افزاری خواند و گفت : قسمت سخت افزاری این دستگاه بر روی خودرو نصب شده و شامل یک سیم کارت تلفن همراه بوده و بوسیله ارسال SMS یا TONE اطلاعات موردنظر را به مرکزی در کامپیوتر ارسال می نماید . نرم افزار نیز با خواندن اطلاعات، مکان خودرو بر روی نقشه رانشان می دهد .

مهندس هندی با اشاره به ویژگی های این دستگاه بیان داشت :‌ بوسیله تماس از طریق تلفن ثابت یا همراه با دستگاه نصب شده درخودرو ،‌می توان فرامینی همچون دستور خاموش شدن خودرو ، قفل شدن دربهای آن ، به صدا در آوردن دزدگیر ،شنود مخفی داخل کابین را ارسال نمود . همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده، تمام اجزاء این دستگاه دارای رمز بوده و تنها صاحب خودرو می تواند از آن استفاده نماید .

وی افزود : از دیگرامکانات این نرم افزار نمایش روی نقشه است . قابلیت این دستگاه بر این است که با استفاده از نقشه های تصویری ‌تهیه شده که در تمام نقاط کشور موجود است ،‌مالک هر لحظه می تواند موقعیت و مسیر خود را بر روی نقشه مشاهده نماید.

مدیر گروه نرم افزار تحقیقات و فناوری ، با اشاره به ابعاد 10×5 و ضخامت 3 سانتی متری دستگاه مکان یاب ‌اذعان داشت :‌این دستگاه مرحله آزمایشی خود را به طور موفقیت آمیزی طی نموده و پس از گذراندن استانداردهای لازم و ثبت آن ،به زودی وارد بازار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد