اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

"امیسا" وارد بازار سوریه می‌شود

با توجه به استقبال خوب مردم سوریه از محصولات سایپا، محصول جدید پراید 132 با عنوان امیسا وارد بازار سوریه خواهد شد.

مهندس جوان معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با خبرخودرو بازار سوریه را برای حضور محصولات گروه سایپا بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: سایپا در ابتدا بازار سوریه را به دلیل جمعیت بالای این کشور در بین کشورهای حوزه خلیج فارس مناسب تشخیص داد و اکنون پس از یک دهه حضور سایپا در کشور سوریه این کشور بدلیل استقبال بسیار خوب مردم از محصولات سایپا به یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی سایپا تبدیل شده است.

وی عنوان کرد تا کنون نزدیک به 50 هزار خودرو در بازار کشور سوریه به فروش رسیده که بخش عمده ای جذب سیستم حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی این کشور شده است.

معاون صادرات سایپا دلیل ایجاد سایت تولید خودرو را استقبال خوب و گسترده مردم از محصولات شرکت سایپا دانست و گفت: با توجه به استقبال چشمگیر مردم از محصولات سایپا، این شرکت به فکر ایجاد سایت و تولید محصول در این کشور افتاد و با سرمایه گذاری مشترک ایران و سوریه در قالب شرکت سیویکو در اوایل سال 86 با حضور رئیس جمهور کشور سوریه آقای بشار اسد و آقایان محرابیان و سعیدی کیا وزرای صنایع و مسکن و شهر سازی ایران این سایت تولیدی افتتاح شد.

این کارخانه با ظرفیت اسمی 5 هزار خودرو در یک شیفت آغاز به کار کرده وچنانچه تقاضا بیشتر شود این خط توان تولید تا 15 هزار دستگاه خودرو را دارا است.

در ابتدا محصول صبا 1300 سی سی انژکتور تولید شد که به مرور شرکت سیویکو توانست مدل آپشن دار این خودرو را با توجه به نیاز بازار تولید کند.

وی تولید محصول جدید پراید 132 صادراتی با عنوان محلی امیسا را پاسخگویی به ذائقه های مختلف مردم دانست و گفت: با توجه به استقبال خوبی که از محصولات سایپا انجام شد، این شرکت تصمیم گرفت جهت پاسخگویی به خواسته اقشار مختلف، خط تولید خودرو جدید پراید 132 صادراتی با عنوان محلی امیسا را از طریق شرکت سیویکو ایجاد کند.

امیسا از اسم قدیمی شهر پرجمعیت حمص که شرکت سیویکو در آن قرار دارد گرفته شده و انتخاب این اسم با استقبال خوب مردم روبرو شده است .

خط تولید این خودرو با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح خواهد شد و بلافاصله محصول جدید، تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

جوان گستردگی خدمات پس از فروش را عامل مهم استقبال از این محصول دانست و گفت: قیمت رقابتی این محصول، مصرف پایین سوخت این خودرو با توجه به قیمت بالای سوخت در کشور سوریه، ارزان بودن قطعات یدکی و گستردگی خدمات پس از فروش از عوامل استقبال از این خودرو است و تقریبا درتمام نقاط شهری و روستایی بصورت گسترده خدمات پس از فروش با قیمت مناسب ارائه می شود.

وی فاز بعدی صادرات را ارائه محصولات جدید مروارید و مینیاتور به بازار این کشور دانست و گفت: محصولات جدید سایپا مثل مروارید و مینیاتور بلافاصله پس از ورود به بازار داخلی از طریق شرکت سیویکو به بازار کشور سوریه عرضه خواهد شد و تلاش شده از طریق این کشور صادرات به کشورهای همسایه بدون سود و پرداخت عوارض کم انجام پذیرد.

همچنین شرکت سیویکو مجوز حضور خودروهای خود به ناوگان عمومی و شبکه تاکسیرانی را از دولت این کشور دریافت کرده است.

محصولات صبا1.1 LX ،صبا GLXi 1.3 و در آینده ای نزدیک خودرو امیسا (سایپا 132صادراتی) در بازارهای این کشور حضور خواهند داشت.

گفتنی است با توجه به اعتباری که محصولات سایپا و شرکت سیویکو در این کشور کسب کرده، هم اکنون چندین بانک کشور سوریه حاضر به پرداخت تسهیلات خرید به مردم شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد