اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پراید با بدنه جدید تا 2سال دیگر به بازار می‌آید

محمدرضا روشنی مقدم در گفت‌وگو با فارس در رابطه با طراحی بدنه جدید و ارتقاء پلت فرم پراید اظهار داشت: ارتقاء پلت فرم پراید در دو مرحله پیش‌بینی شده که یکی شامل ایجاد مطابقت بین این پلت فرم با استانداردهای اجباری 54 گانه است که از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود و فاز دیگر شامل طراحی بدنه و تریم داخلی و خارجی جدید پراید است تا به این ترتیب خودروی جدید با سطح کیفی بالاتری تولید و عرضه شود.

وی ادامه داد: بدنه جدید پراید شکل و شمایل خودروهای روز دنیا را خواهد داشت که در طراحی آن سایز کلی پراید فعلی تقریبا حفظ خواهد شد ولی بدنه و قطعات داخلی خودرو کاملا جدید است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پراید جدید تقریبا مشابه مینیاتور خواهد بود یا خیر؟ گفت: پراید بر روی پلت فرم ایکس 100 تولید می‌شود که در آینده نیز پراید جدید بر روی ارتقا یافته این پلت فرم تولید خواهد شد ولی مینیاتور بر روی پلت فرم ایکس200 طراحی و تولید شده که اساسا با پلت فرم ایکس 100 متفاوت است.

وی افزود: پراید جدید دارای قوای محرکه بهبود یافته و بدنه جدید خواهد بود و از نظر ایجاد و بخش‌بندی قیمت‌ها با پراید فعلی متفاوت است.

روشنی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا با طراحی و تولید پراید جدید، برخی عیوب احتمالی بدنه پراید نیز برطرف خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر هیچ عیبی در طراحی بدنه پراید وجود ندارد و بدنه این خودرو طبق استانداردهای فعلی تولید می‌شود.

به گفته وی در طراحی بدنه جدید پراید از مشاوره برخی شرکت‌های خارجی نیز کمک گرفته شده است.

وی در خصوص وضعیت تولید پراید 132، 141و صبا پس از تولید پراید جدید نیز اظهار داشت: در این مورد با توجه به وضعیت بازار و استقبال مشتریان تصمیم‌گیری خواهد شد هر چند با رعایت تمام استانداردهای روز منعی برای تولید انواع دیگر پراید وجود نخواهد داشت.

قائم مقام مدیر عامل شرکت سایپا با بیان اینکه پراید جدید جایگزین پراید فعلی خواهد شد، در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر احتمال از رده خارج شدن پراید نیز گفت: پراید محصولی مطابق با استانداردهای مد نظر سازمان استاندارد است و در واقع هیچ مغایرتی با استانداردهای اجباری کشور ندارد.

وی افزود: از نظر سازمان استاندارد، 54 استاندارد خودرو از ابتدای سال 89 لازم ‌الاجرا خواهد بود که استانداردهای الحاقی عمدتا به شکل دو استاندارد ویژه مدنظر است.

وی ادامه داد: یکی از این استانداردها مربوط به تصادف از بخش جانبی و جلوی خودرو و دیگری ارتقاء سطح آلایندگی خودرو است که از ابتدای سال آینده در مورد پراید رعایت خواهند شد.

روشنی مقدم همچنین با اشاره به مصوبه هیات دولت در مورد تولید و توزیع بنزین مطابق با استاندارد یورو 3 توسط وزارت نفت تا پایان شهریور ماه گفت: بر اساس این مصوبه برای ارتقاء سطح کیفی سوخت خودروها از یورو 2 به یورو 3 وزارت نفت باید شش ماه پیش از انجام این ارتقاء بنزین مطابق با استاندارد یورو 3 را در جایگاهها عرضه کند که با توجه به برنامه وزارت نفت این مسئله اجرایی نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت تاخیر در عرضه بنزین استاندارد، ارتقاء سطح سوخت خودروها را نیز با تاخیر روبر می‌کند هر چند شرکت سایپا در اجرای این مصوبه مشکلی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد