اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

توان تولید موتور مگان را داریم

مدیر عامل شرکت مگاموتور از توان 100 در صدی مگاموتور در تولید موتور مگان خبر داد و گفت: به دنبال مذاکراتی که در یک ماه گذشته با شرکتهای پارس خودرو و رنو پارس انجام گرفت، شرکت مگاموتور اعلام آمادگی نمود که در تولید موتور مگان با هیچ مشکلی روبرو نیست و قابلیت تولید 100 درصدی این موتور را دارد.

روشنی مقدم در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود : در حال حاضر خودروی مگان در دو آپشن و با موتور های 1600 و 2000 CC تولید می شود و از آنجا که موتور 1600 CC مگان شباهت زیادی با موتور تندر 90 دارد ، شرکت مگاموتور نیز توانایی تولید هر میزان سفارش را دارد.

وی در ادامه به برنامه های جدید مگاموتور در سال 88 اشاره و اظهار داشت: از نیمه دوم سال جاری، همزمان با تولید خودروی مینیاتور ، تولید موتور این خودرو در شرکت مگاموتور نیز آغاز می شود.

وی همچنین تولید موتور پایه گاز سوز و دوگانه سوز انژکتوری پراید را از دیگر برنامه های سال جاری مگاموتور عنوان کرد و افزود: به دنبال طرح توسعه موتور پایه گاز سوز پراید در سال گذشته ، هم اکنون تولید انبوه این موتور در رأس برنامه های شرکت مگاموتور قرار دارد.

قائم مقام مدیر عامل سایپا در ادامه به طرح تولید پراید با بدنه جدید اشاره و خاطر نشان کرد : تولید پراید با بدنه جدید در دو فاز انجام می شود که مرحله اول شامل تقویت بدنه پراید ، بدون تغییر در شکل ظاهری است به گونه ای که این خودرو استاندارد تصادف را پاس نماید که در حال حاضر مراحل طراحی و قالب سازی نمونه های اولیه انجام و در مراکز معتبر تست دنیا نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و امید آن می رود از اواخر سال جاری تولید آزمایشی آن آغاز و از سال آینده برای تمامی مدلهای پراید قابلیت اجرا داشته باشد.

روشنی مقدم ارتقاء پلت فرم ایکس 100 را عنوان فاز بعدی تولید پراید با بدنه جدید ذکر کرد و افزود: در این مرحله ، تریم داخلی و بیرونی پراید به طور کلی تغییر می یابد و خودرویی کاملاً بروز و جدید تولید و عرضه می شود.

وی زمان عرضه پراید با بدنه جدید را از اواخر سال 90اعلام کرد و گفت : در تولید بدنه پراید جدید ، علاوه بر تغییرات کلی در ظاهر و قطعات داخلی خودرو، در صورت امکان برخی از قطعات پلت فرم نیز بهبود کیفیت خواهد یافت که این تغییرات تأثیر چندانی بر قیمت خودرو نداشته و در فاز بعدی نیز سعی بر آن است که بخش بندی قیمت بازار حفظ شده و تفاوتی در قیمت پراید با بدنه جدید بوجود نیاید.

وی مرحله اول ارتقای بدنه پراید را پاسخگویی به الزامات استاندارد و توجه به ذائقه مشتریان را از اهداف مرحله دوم ارتقاء پلت فرم بدنه پراید ذکر نمود و در ادامه در ارتباط با وضعیت سایر مدلهای پراید پس از تولید پراید جدید گفت : تولید سایر مدلهای پراید بسته به نیاز بازار و استقبال مشتریان داشته و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد شد، اما چنانچه تمامی استانداردهای لازم رعایت شود ،منعی برای تولید آنها وجود نخواهد داشت.

قائم مقام سایپا در ادامه در پاسخ به این سؤال که تولید پراید تا چه زمان ادامه می یابد ، اظهار داشت : تولید پراید به نیاز و تقاضای بازار بستگی دارد و تا زمانی که محصولی علاوه بر مشتری ،منعی در استاندارد نداشته باشد ، تولید آن متوقف نمی شود، اما چنانچه سطح تقاضا به میزانی کاهش یابد که تولید پراید اقتصادی نباشد ، مسلماً ، تولید آن متوقف خواهد شد.

روشنی مقدم همچنین درخصوص استاندارد تصادف خودروی مروارید گفت: خودروی مروارید که فیس لیفتی از خودروی نسیم است ، از ابتدای سال آینده در شرایطی تولید می شود که استاندارد تصادف را که از الزامات استاندارد است را پاس نماید.

وی در ادامه به افزایش دو محصول جدید شرکت کیا به سبد محصولات شرکت سایپا اشاره و تصریح کرد: به دنبال مذاکرات و توافق با شرکت کیا ، دو محصول جدید این شرکت که در رده خودروهای سواری و SUV می باشند ، در به سبد تولیدات شرکت اضافه و از سال آینده تولید آنها آغاز می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد