اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

3 خودروی پرخطر ایران معرفی شدند

رئیس پلیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور با اشاره اینکه 17 درصد حوادث جرحی و فوتی به خودروی پراید اختصاص دارد گفت: این آمار در ایام سفر به 24 درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، سرهنگ سید محمد میر بهرسی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت : همچنین 35 درصد از واژگونی خودروها نیز مربوط به خودروی پراید می باشد و تنها علت این حوادث عدم استفاده صحیح از این خودرو می باشد . البته قرار است نسبت به نصب ترمز ضد قفل و کیسه هوا در آن اقدام شود.

وی افزود: وانت نیسان که 2 درصد از خودروهای کشور را تشکیل می دهد سهم 6/5 درصدی در کل حوادث رانندگی کشور را دارا می باشد . بدین ترتیب باید گفت که تعداد کشته ها و زخمی های تصادفات این خودرو 3 برابر تعداد کل این خودرو است.

وی در رابطه با خطر آفرینی تریلی های هوو ادامه داد : این نوع تریلی که با مبلغ اولیه 7 میلیون تومان واگذار می شوند مورد استفاده افراد کم تجربه قرار گرفته و باعث بروز حوادث اخیر شده اند.

سرهنگ میر بهرسی همچنین میزان 23 درصد از حوادث فوتی کشور را مربوط به موتور سیکلت ها دانست و گفت : آمار کشته های موتور سیکلت نسبت به کشته های ترافیکی آلمان 10 درصد بیشتر بوده به طوری که در سال گذشته در کشور آلمان تعداد 4500 نفر در رابطه با حوادث موتور سیکلت کشته شده اند در حالی که این میزان در ایران در مدت مشابه 5500 نفر بوده است.

وی افزود: به طور کلی کامیونها که 7/1 خودروهای کشور را تشکیل می دهند 14 درصد حوادث جرحی و فوتی کشور را رقم می زنند ودر عین حال در 47 درصد از مرگ و میر های کشور دخیل هستند . علاوه بر کامیون هوو ، کامیون بنز به دلیل سوار شدن بر خودروهای دیگر در حین تصادف، تنها تا پایان سال جاری دارای مجوز ساخت است.

سرهنگ بهرسی به طور کلی خودروهایی که موجب شکل گیری حوادث در جاده ها شده اند بر حسب درصد چنین بیان کرد : خودروهای سواری و وانت 54 درصد ، موتور سیکلت 22 درصد ، کامیون 14 درصد ، عابرین پیاده 7 درصد و مسافربرهای عمومی 3 درصد از عوامل منجر به حادثه را در کشور تشکیل داده اند.

وی علل وقوع حوادث در جاده ها را به ترتیب چنین خواند : عدم توجه به جلو با 5/24 درصد ، انحراف به چپ با 22 درصد ، تخطی از سرعت مطمئنه با 18 درصد از علل وقوع حوادث جاده ای بوده اند.

وی با اشاره به زمان وقوع حادثه در جاده ها گفت : با توجه به آمار دریافتی 66 درصد از تصادفات در روز و 34 درصد در شب اتفاق افتاده است.

وی خطرناک ترین محور های کشور با محور کرمان – جیرفت خواند و افزود: خودروهای وانت و کامیون در این نقطه در ارجحیت تصادفات قرار دارند.

رئیس پلیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور ناجا با اعلام به کاربستن دوربین های کنترلی در محورهای حادثه خیز گفت : بر این اساس سومین مسیر پر خطر کشور شاهرود – سبزوار در طی یک سال و نیم گذشته به رتبه هشتم تنزل پیدا کرده، همچنین محور اصفهان - شیراز که رتبه اول مسیر پر خطر کشور را داراست به دلیل استفاده از دوربین های کنترلی به رتبه سوم بهبود یافت. به همین منظور هم اکنون محورهای اراک –توره ، چالوس – هراز و سیرجان – بندر عباس در حال نسب دوربین های مونیتورینگ می باشند.

سرهنگ میر بهرسی تصریح کرد: باوجود اینکه در سال گذشته تعداد 2 میلیون دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده اند ، لیکن در خصوص تصادفات بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی میزان 9 درصد کاهش تلفات داشته ایم.

رئیس پلیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور ناجا در انتها از هموطنان عزیز در خواست کرد که با توجه به اینکه در مرداد ماه سال گذشته روزانه 82 نفر در جاده ها کشته شده اند ، امسال نیز این پیش بینی وجود دارد که تعداد زیادی آمار تلفات در این ماه داشته باشیم ، بنابراین کلیه افرادی که قصد مسافرت دارند می بایست در سفرهای خود مدیریت لازم را داشته و در حالت خواب آلودگی و خستگی رانندگی ننمایند . همچنین به بازبینی خودرو خود، میزان سوخت آن ، سالم بودن چراغها و دیگر موارد پرداخته ، با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد