اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نخستین خودروی گازوئیل سوز کشور طراحی و ساخته شد

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در این باره گفت : در پایان جنگ جهانی دوم در سال 1344 نخست وزیر وقت به هر دلیلی از ورود خودروهای دیزلی به ایران جلوگیری کرد ، بر اساس مطالعات انجام شده در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در سال 1385 و با توجه به مصرف کمتر در اینگونه خودروها ، طراحی و ساخت آن مورد توجه قرار گرفت.

عباس کاظمی در گفتگو با خبرخودرو در ادامه افزود : در صورت تأمین سوخت خودروهای گازوئیلی 50 P.P.M گوکرد ، در بخش مصرف بهینه و هم در وضعیت زیست محیطی به صورت عدم انتشار گازهای سمی به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت . این امر نیازمند مدیریت صحیح و جامع از سوی پالایش و پخش وزارت نفت خواهد بود.

وی در خصوص تولید انبوه این گونه خودروها گفت : با شرکت ایران خودرو در بخش سواری و شرکت سایپا در تولید نیسان قرار دادهایی برای تولید سالیانه 80 هزار دستگاه منعقد شده است .

او نگرانی خود را در تهران برای استفاده از این خودرو اعلام داشته و افزود: تا به حد نصاب رسیدن جایگاههای سوخت دو مخزنی در تهران امیدواریم شاهد اجرایی شدن آن در سطح جاده های کشور باشیم.

کاظمی استقبال از خودروی گازوئیل سوز را در سطح اروپا 50 درصد عنوان کرده و اظهار امیدواری نمود با توجه به صرفه اقتصادی آن در سوخت ، در کشور ما هم مورد پذیرش در سطح بالا قرار گیرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:33 ق.ظ

ببخشید نخست وزیر وقت بر اساس منافع آن زمان این تصمیم را گرفت . شما چرا ۴۴ سال است در خوابید سی سال هم که تصمیم گیرنده شما هستید یعنی الان متوجه شدید و از خواب بیدار شدید صبح شما بخیر .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد