اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نام خودرو قشقایی کاملا ایرانی است

شرکت خودروسازی نیسان ژاپن طی نامه ای اعلام کرد نام خودرو قشقایی برگرفته شده از ایل قشقایی ساکن در استان فارس ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، بر اساس پیگری های بعمل آمده توسط این شرکت مبنی بر علل نام گذاری خودرو قشقایی ، شرکت نیسان طی نامه ای دلایل انتخاب نام ایرانی قشقایی برای این خودرو را تشریح کرد .

بر اساس این گزارش در نامه ارسالی از شرکت نیسان آمده است : این نام از قبیله قشقایی که ایلی چادر نشین می باشند و در اطراف شهر شیراز سکونت دارند الهام گرفته شده و دلیل انتخاب نام قشقایی برای یکی از جدید ترین و با کیفیت ترین خودروهای شاسی بلند ( SUV ) نیسان ژاپن ، همزمانی توانایی های این خودرو در عملکرد مناسب در شهرها و بیابانها و مناطق صعب العبور و کوهستانی است .

این گزارش حاکی است قشقایی از محصولات سال 2007 و پر تقاضای نیسان با بیش از 400/000 دستگاه تولید تا ابتدای سال 2009 است که پس از معرفی به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای نیسان در اروپا در این کلاس ، به زودی وارد بازار خودرو کشورمان می شود . این خودرو که در دسته کرس اوورهای کوچک قرار می گیرد و حاصل تلاش نیسان برای تولید خودرویی متمایز بوده ، تلفیق جالبی از طراحی یک خودرو سواری و یک خودرو با ابهت است.

گفتنی است بدنه مستحکم و ایمن ، استفاده از سیستم پیشرفته کنترل الکترونیکی پایداری ESP ایمنی خودرو در شرایط نامتعادل ، دریافت نشان 5 ستاره کامل ایمنی کانون ایمنی اروپا EURONCAP برای ایمنی سرنشینان و 4 ستاره کامل برای ایمنی کودکان و همچنین دو ستاره از 4 ستاره موجود برای تصادف با عابر پیاده ، دارا بودن 6 کیسه هوا و سیستم ABS ترمز ضدقفل دارای توان بالا برای متوقف کردن خودرو ، مصرف سوخت 5/6 لیتر در هر صد کیلومتر ، دارا بودن موتور دو لیتری ، از ویژگی های متمایز کننده این خودرو در مقایسه با خودروهای هم کلاس خود است .

اداره اطلاع رسانی شرکت پارس خودرو در پایان اعلام کرد این شرکت با شعار تولید

" خودروی محافظ انسان " در هنگام خطرات و با هدف به حداقل رساندن آسیب های ناشی از تصادفات ، بزودی تولید خودرو قشقایی را در ایران آغاز خواهد کرد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد