اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آفتوواز و کاماز ادغام می شوند

کمپانی آفتواز، بزرگترین شرکت تولید کننده خودروهای شخصی و سبک در روسیه، و شرکت کاماز، موفق ترین سازنده کامیون ها در این کشور، در نظر دارند بزودی با یکدیگر ادغام شوند.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت دولتی روس تکنولوژی در روسیه که هم اکنون بالغ بر بیست و پنج درصد از سهام شرکت آفتواز، و تقریباً چهل درصد از شرکت کاماز، را در اختیار دارد، اعلام کرد که مصمم است این دو شرکت را با یکدیگر، در یک کمپانی بزرگ ادغام کند. این شبکه افزود انتشار این خبر، باعث افزایش قابل ملاحظه ارزش سهام هر دو شرکت یاد شده در بازار بورس مسکو در روز دوشنبه شد.

کارشناسان اقتصادی بر این عقیده اند که احتمالاً سرگی کاگوگیان، رئیس بسیار موفق شرکت کاماز، به عنوان رئیس کمپانی تلفیقی جدید، برگزیده خواهد شد.

از سوی دیگر شرکت آفتواز، عملکردِ خوبی نداشته و خودروهای ارزان قیمت آن که از کیفیت بالایی برخوردار نیست، با استقبال کافیِ شهروندان روس در برابر رقبای خارجی، مواجه نشده است.

این در حالی است که کامیون های کاماز روسیه که در حد استانداردهای بین المللی تولید می شوند، به راحتی قادر اند با رقبای بین المللی خود، در بازار روسیه رقابت کنند.

از همین رو برخی تحلیلگران اقتصادی، از جمله، النا ساخنوا، از شرکت وی تی بی کاپیتال، به تلفیق دو شرکت یاد شده به شدت انتقاد کرده و عنوان کرده اند، این دو کمپانی به هیچ وجه، از لحاظ نوع محصولات تولید شده و همچنین طرز عملکرد، با یکدیگر سنخیت ندارند و به احتمال زیاد ادغام این دو کمپانی باعث وارد شدن لطمات مالی و کیفی به شرکت موفق کاماز خواهد شد، بدون این که در وضعیت شرکت آفتواز بهبود قابل ملاحظه ای ایجاد کند.

سهامداران دو شرکت نامبرده در نهایت باید به تلفیق این دو شرکت بزرگ رأی مثبت دهند، و گرنه چنین ادغامی هرگز صورت نخواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد