اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

داچیا ، برندی پیشروتر از زمان خود

از تاریخ دوم ژوئیه 1999 که رنو شرکت داچیا را خریداری کرد، و در پی آن مدل داچیا لوگان در سال 2004 وارد بازار شد، شرکت داچیا تبدیل به یکی از بازیگران اصلی در صنعت خودرو و یکی از پایه های کلیدی در راهبرد گروه رنو شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در طول 10 سال گذشته، داچیا به استقبال برنامه های مورد تقاضا رفته است:

- داچیا با ارائه خودروهایی ساده، مدرن، با دوام و قابل اطمینان که از تمامی کیفیت¬های مورد انتظار از یک خودرو برخوردار هستند، دیدگاه جدیدی در مفهوم مالکیت در صنعت خودرو ارائه کرده است.

- این مفهوم در صنعت خودروسازی، واکنش بسیار مثبت مشتریان را در پی داشته و داچیا را تبدیل به برندی کرده که از زمان خود پیشی گرفته است.

- از زمان معرفی نشان Dacia eco2 در نمایشگاه خودروی پاریس در اکتبر 2008، داچیا ثابت کرده است تولید وسایل نقلیه ارزان قیمت می¬تواند گام به گام، با احترام به محیط زیست همراه باشد.

- مدل های Sandero و Sandero Stepway با تلفیق جذابیت، طراحی مدرن و قیمت مناسب، نقاط عطفی برای داچیا محسوب می¬شوند. این مفهوم با مدل Dacia Duster که اولین مدل مفهومی داچیا محسوب می¬شود، وزن و اهمیتی دو چندان یافته است.

داچیا به رشد توانمند خود ادامه می دهد: در نیمه اول سال 2009، فروش داچیا (در اروپا، منطقه مراکش و ترکیه) تا 20.3 درصد رشد داشته است، در حالی که همین بازارها شاهد افت فروش 16.5 درصدی بوده اند. در مجموع از زمان آغاز حرکت این برند در سال 2004، نزدیک به یک میلیون خودروی داچیا به فروش رسیده است.

داچیا امروز بیش از همیشه، خود را با عادات و خواسته¬های رنگانگ مشتریانی که در پی جوهره صنایع خودروسازی هستند، هماهنگ کرده است.

برند داچیا به رشد خود ادامه داده است. در شش ماه اول سال جاری، فروش داچیا با 153.826 دستگاه در تمامی بازارها، رشد بیش از 20 درصد را تجربه کرده است (بازارهایی که شاهد افت 16.5 درصدی میزان فروش بوده¬اند):

- در اروپا (منطقه اروپا)، میزان فروش شاهد جهشی بالای 95 درصد بوده است و از مرز 100.000 دستگاه نیز گذشته است (فقط 60.000 دستگاه مدل Sandero). فروش در آلمان بیش از چهار برابر شده و این کشور را تبدیل به بازار اول داچیا در نیمه اول سال 2009 کرده است (فروش نزدیک به 48.000 دستگاه).

- در رومانی، داچیا هنوز بیش از 30 درصد سهم بازار را در اختیار دارد تا در مقام رهبری این بازار باقی بماند.

- در مراکش، داچیا دومین برند پرفروش محسوب می¬شود و سهم آن از بازار به 12.88 درصد رشد یافته است که نشان از رشدی 2 امتیازی دارد.

Duster ، اولین خودروی مفهومی داچیا

داچیا با عهد به ارزش¬های خود، در اقدام غافلگیرانه دیگری، در پاسخ به چالش¬های پیش رو مدل Duster را معرفی کرده است. خودروی دو دیفرانسیل آینده نگرانه¬ای که بر پیشانی داچیا می¬درخشد.

مدل Dacia Duster محصول همکاری نزدیک مرکز طراحی اروپایی رنو (در بخارست، رومانی) و دفتر طراحی مرکز فنی رنو (در گویانکور، فرانسه) می¬باشد. طراحی عضلانی این خودرو بازتابی از شهرت این برند در دوام و استحکام می¬باشد که با اشاراتی اسپرتی تلفیق شده است.

در داخل خودرو، شاهد همنشینی رنگ¬های روشن با فضایی جادار و منظم هستیم که محیطی دوستانه را برای راننده و سرنشینان فراهم آورده است.

Dacia Sandero Stepway ، روح ماجراجویی

Dacia Sandero Stepway در تابستان 2009 به جمع پنج مدل پیشین داچیا پیوست که شامل سه مدل سواری – داچیا لوگان، داچیا لوگان MCV و داچیا ساندرو و دو مدل خودروی سبک تجاری، داچیا لوگان ون و وانت داچیا لوگان بوده است.

Dacia Sandero Stepway وارث استحکام و توانایی ساندرو است که مدل هاچ بک کوچک و جادار داچیا محسوب می¬شود و از زمان ورود به بازار در ماه ژوئیه 2008 تا کنون، بیش از 100.000 دستگاه فروش داشته است. فضای این مدل در مقایسه با قیمت آن، غیر قابل رقابت می¬باشد (به راحتی پذیرای پنج فرد بزرگسال درشت اندام می¬باشد و حجم صندوق عقب آن 320 دسی متر مکعب است) و با پشتیبانی گارانتی سه سال یا 100.000 کیلومتر، فوق العاده قابل اطمینان است.

Dacia eco² ، خودروهایی با قیمت مناسب و با تأکیدی بر احترام به محیط زیست

تمامی مدل¬های داچیا، در نمونه¬های Dacia eco2 نیز موجود می¬باشند و با موتورهای بنزینی، دیزلی، گازسوز و E85 ، کمتر از 140 گرم آلاینده دی اکسید کربن در هر کیلومتر منتشر می¬کنند. مدل¬های داچیا لوگان و داچیا ساندرو با موتورهای dCi 70 و dCi 85 تنها 120 گرم آلایندگی دی اکسید کربن در هر کیلومتر دارند.

نیروی محرکه گازسوز برای اولین بار در سال 2008 در رومانی (داچیا لوگان و داچیا لوگان MCV) و ایتالیا (داچیا ساندرو، داچیا لوگان MCV) وارد بازار شد. این موتورها در بهار 2009 در فرانسه نیز ارائه شدند (اول بر روی مدل ساندرو، سپس بر روی مدل داچیا لوگان) و در پاییز امسال به بازارهای آلمان (داچیا ساندرو، داچیا لوگان MCV) و هلند (داچیا ساندرو) می¬رسند.

داچیا در آینده نیز به ارزش¬های خود وفادار خواهد ماند و با معرفی یک مدل دو دیفرانسیل در سال 2010، به توسعه رده¬های خود خواهد پرداخت.

ساخت خودروهای اولین رده بازار که تحت نام¬های داچیا و رنو فروخته می¬شوند، یکی از اولویت¬های کلیدی گروه رنو محسوب میشود. گروه رنو با رده¬ای شامل پنج مدل، در پی حفظ امتیازات خود در رقابت بازار و پاسخگویی به سلیقه های گوناگون مشتریان در اروپا و بازارهای در حال توسعه می¬باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد