اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جایگزین پیکان از آسیا می آید

قرارداد تولید خودرو جایگزین پیکان با یک شرکت آسیایی تا یک ماه آینده امضاء می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و محصول با بیان مطلب فوق گفت: این خودرو در کلاس A و B ودر دو مدل سدان و هاج بک و با قیمت زیر 10 میلیون تومان تولید وبه بازار عرضه خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه خودرو جایگزین پیکان مطابق با استاندارد های روز دنیا خواد بود، اظهار داشت: این خودرو مجهز به ترمز ABS، ایربک، استاندارد یورو 3 و دارای مصرف سوخت 6 لیتر می باشد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و محصول ادامه داد: خودرو جایگزین پیکان شش ماه بعداز امضای قرارداد تولید آن آغاز و ازسال آینده روانه بازار خواهد شد.

وی ظرفیت تولید این خودرو را سالانه 100 هزار دستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: درصورت کشش بازار این میزان قابل افزایش است.

سلیمانی درخصوص برنامه ریزی انجام شده برای ساخت داخل کردن خودرو جایگزین پیکان گفت: خودرو جایگزین پیکان در مرحله اول به صورت سی کی دی تولید و طی مدت یک سال میزان ساخت داخل آن به 60 درصد خواهد رسید.

وی سرمایه گذاری لازم برای تولید خودرو جایگزین پیکان را بین چهارتا پنچ میلیارد ریال پیش بینی کرد و اظهارداشت: برای تولید این خودرو از خطوط تولید موجود درکارخانه استفاده خواهیم کرد و نیازی به ایجاد خط تولید جدید نخواهیم داشت.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در زمینه اظهارات رئیس هیات مدیره ایران خودرو مبنی بر احتمال عدم وجود خارجی خودرو ازران قیمت این شرکت گفت: احتمالا اطلاعات ایشان به روز نیست وبراساس برداشت شخصی اعلام نظرکرده اند. مدیریت جدید ایران خودرو عملگرا است و به دلیل تخصصی بودن تیم مدیریتی امکان اجرای پروژه درزمان واقعی وجود دارد و به وعده های داده شده درزمینه تولید خودرو ارزان قیمت سرموقع تحقق خواهد بخشید.

وی تاکید کرد: اجرای بیشتر پروژه ها درگذشته مشمول مرور زمان می شد که بعضا زمان و هزینه های آن دوتاسه برابر افزایش می یافت و برخی از پروژه ها نیز تا 5 بار تمدید زمانی و بودجه ای شده است و حتی از حالت اقتصادی خارج گردیده است که این امر با سیاست های تیم مدیریتی جدیدایران خودرو دیگر تکرار نخواهد شد.

سلیمانی درموردمنتفی شدن تولید خودرو چری خاطر نشان ساخت: تولید خودروچری به دلیل مغایریت اساسی آن با استاندارد های موجود درایران و به روز نبودن استایل آن به نفع ایران خودرو و کشور نیست واین شرکت برنامه ای برای تولید آن نداردو تنها شرکت چری دردنیا نیست که خودرو تولید می کند بلکه خودروسازان دیگر هستند که خودرو های به مراتب مدرن تر و به روز تر از چری تولید می کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد