X
تبلیغات
نماشا

اخبار خودرو

نسل جدید رنو مگان RS، شیک و اسپرت

نسل جدید مگان RS جدیدترین محصول رنو در رده خودروهای اسپرت این کارخانه است و به واسطه سبک طراحی و عملکرد کاملا از سایر مدل های مگان متمایز است که این امر کاملا مطابق با شجره نامه اسپرتی آن است.

در پاسخ به تقاضای مصرف کننده، مگان RS جدید از ابتدا با دو شاسی متفاوت عرضه می شود:

· شاسی اسپرت برای لذت بردن از رانندگی به طور روزانه

· شاسی Cup برای عملکرد نزدیکتر به ماشین مسابقه

مگان RS جدید، مجهز به پیشرانه بنزین سوز توربو به حجم 2 لیتر و قدرت 250 اسب بخار است و گشتاور 340 نیوتن متری آن در گستره وسیعی از دور موتور در اختیار راننده است تا عملکرد لذت بخشی را چه در خیابان و چه در پیست فراهم کند.

نسل تازه مگان RS طیف وسیعی از امکانات ویژه را به رخ رقبا می کشد که به منظور افزایش لذت رانندگی طراحی شدند و از جمله این امکانات می توان به سیستم کنترل پایداری ESP سه حالته( مدیریت دینامیک RS) و کامپیوتر مسافت سنج داخل کابین( RS monitor) اشاره کرد.

مگانRS جدید در کارخانه پالنسیای رنو در کشور اسپانیا تولید می شود، همان کارخانه ای که مدل های کوپه، هچ بک و استیشن مگان نیز تولید می شوند.

· عملکرد

نسل جدید مگان RS جدیدترین محصول در رده خودروهایی است که تثبیت کننده جایگاه رنو در بازار خودروهای اسپرت بوده اند، از مدل R8 Gordini تا مگان R26 R.

· ظاهری مدعی و اسپرت

طراحی مسابقه ای داخلی و خارجی مگان RS جدید از دنیای خودروهای اسپرت الهام گرفته است.

· فنآوری هایی که نقش مهمی در رانندگی راحت و با عملکرد بالا ایفا می کنند

1. دو فنآوری که برای افزایش لذت رانندگی طراحی شده اند: RS Dynamic Management و RS Monitor

2. مجموعه ای از امکانات که معمولا در رده های بالاتر عرضه می شود.

· لذت رانندگی در همه شرایط

1. انتخاب از میان دو شاسی: شاسی استاندارد اسپرت و شاسی Cup با قابلیت سفارش دیفرانسیل لغزش محدود.

2. پیشرانه 2 لیتری توربو: با 250 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 340 نیوتن متر.

3. ترمز های قدرتمند دارای 4 پیستون در چرخ های جلو ساخت کارخانه معتبر برمبو.

· عملکرد اسپرت و ایمن

نسل جدید مگان RS از انبوهی از امکانات فعال و غیر فعال ایمنی رنو سود می جوید.

· نسل جدید مگان RS در آخرین نسخه بازی کامپیوتری Need For Speed با نام Shift حضور دارد.

· رنو و خودروهای اسپرت: بیش از 100 سال موفقیت

· وضعیت فعلی اقتصادی و راهبردهای تولیدی

نسل تازه مگان RS از تجارب حاصل از برنامه مگان جدید در کارخانه پالنسیا در اسپانیا بهره می برد.

عملکرد

رنو سال هاست که نقش پررنگی در دنیای مسابقات اتوموبیل رانی ایفا می کند. مدل های R8 Gordini، Super 5 GT Turbo، کلیو ویلیامز و اخیرا کلیو RS، مگان R26 F1 Team و مگان R26R همگی به صورت سفیر هایی برای رنو در پیست های توموبیل رانی و رالی دنیا درخشیده اند. مدل های فعلی RS( Renault Sport) همگی به طرز وسیعی از فناوری های مسابقاتی و تجارب تولیدی رنو بهره می برند.

با بیش از 21000 دستگاه فروش در حدود 30 کشور از سال 2004 تا کنون، مگان RS موفقیت چشم گیری محسوب می شود. علاوه بر صدرنشینی در این رده در فرانسه، مگان RS به دلیل اصلاحات متعددی که در طول سال های تولید به خود دیده است، یکی از رقابتی ترین هچ بک های اسپرت در بازار است، از جمله این اقدامات می توان به ارائه شاسی Cup و معرفی مدل فوق سبک وزن R26 R اشاره کرد. هر دو مدل مگان R26 R و مگان R26 F1 Team به خاطر شاسی و پیشرانه قدرت مند و با عملکرد بالا مورد تحسین واقع شده اند. هر دو آنها به عنوان خودروی اسپرت سال از طرف خوانندگان مجله فرانسوی "Echapmment" در دو سال متوالی 2007 و 2008 انتخاب شده اند. در عین حال مدل R26 R- که همچنان رکورد دور پیست 21 کیلومتری نوربرگ رینگ آلمان را در رده خود داراست- نیز توسط مجله انگلیسی Evo به عنوان خودروی سال انتخاب شده و به عنوان مدلی مطرح در رده هچ بک های اسپرت محسوب می شود.

بخش فنآوری های رنو اسپرت (Renault Sport Technologies)، یکی از بخش های تابعه گروه خودروسازی رنو است. هدف اصلی آن فالیت در این سه بخش کلی است:

1. طراحی، توسعه، تولید و فروش مدل های اسپرتی رنو شامل تووینگو Twingo RS، کلیو Clio RS و مگان Mégane RS.

2. تولید و فروش نمونه های مسابقه ای جهت مسابقات رالی و پیست های اتومبیل رانی. شامل مدل های Formula 2.0، Formula 3.5، Clio Cup، Clio RS R3 و Mégane Trophy .

3. ساماندهی مسابقات بین المللی رنو( سری مسابقات رنو و مسابقات جام Clio R3) و فعالیت های تفریحی Renault Sport Experience مانند دوره های آموزش رانندگی

ظاهری منحصر به فرد از یک هچ بک اسپرت اصیل

نسل جدید مگان RS از استیل ظاهری مشابهی با نسل جدید مگان کوپه بهره می برد، با این تفاوت که با کمک موارد ویژه ای الهام گرفته شده از فرمول یک که در طراحی آن به کار رفته است، احساس اسپرتی بیشتری به بیننده منتقل می کند. خطوط پویا و کشیده مدل کوپه با مجموعه ای از جزئیات که یادآور دنیای اتوموبیل رانی هستند ترکیب شده تا در عین وعده عملکرد جاده ای عالی، به خودرو شخصیتی حتی جسورتر ببخشند.

· گلگیرها بزرگتر بوده تا چرخ های جذاب 18 یا 19 اینچی را در خود جای دهند.

· در سپر جلو یک ورودی بزرگ هوا به همراه یک لبه مشابه آنچه در خودروهای فرمول یک موجود است، تعبیه شده است.

· خروجی های اگزوز که از وسط سپر عقب خارج شده اند، پخش کننده جریان هوا و بادگیر عقب همگی نمایانگر شخصیت اسپرتی و عملکرد بالای آیرودینامیکی مگان RS هستند.

· چراغ های روشنایی در روز LED تعبیه شده در سپر جلو نگاه نافذی به خودرو بخشیده اند.

نسل جدید مگان RS بدون شک یک اسپرت واقعی است – نکته ای که از طریق رنگ اسپرت زرد آن نیز مشخص می شود- در عین حال حس استحکام و پایداری را نیز منتقل می کند. به کیفیت نیز توجه خاصی شده است، که با مشاهده رینگهای چرخ 19 اینچی آن نیز مشخص می شود. قطعاتی از بدنه از جمله آینه های بغل به رنگ مشکی براق انتخاب شده اند که در کنار اسپرتی، ظاهری شیک و زیبا نیز ایجاد شود.

داخل هم زیباست!

داخل کابین نیز متناسب با طرح خارجی است، تودوزی ذغالی رنگ تناسب زیبایی با دور سنج موتور و دوخت روی فرمان زرد رنگ دارد. این زمینه زرد رنگ در قسمت هایی دیگر از کابین نیز مانند دوخت روی دسته دنده یا روکش صندلی های دو رنگ نیز وجود دارد.

محل استقرار راننده کاملا اسپرت و در عین حال راحت است. صندلی های جلو با پوشش چرم کاملا بدن را در سر پیچ ها در خود حفظ کرده و در چند جهت قابل تنظیم هستند. آنها همچنین مجهز به گرمکن برقی و حافظه نیز هستند. برای کسانی که مایلند از ظزفیت های خودروی خود در پیست نیز استفاده کنند، صندلی های اسپرت و قابل تنظیم ساخت ریکارو نیز قابل سفارش هستند.

غربیلک فرمان نیز اسپرت و راحت طراحی شده است. روکش آن چرمی بوده و در عمق و ارتفاع قابل تنظیم است. حالت فرمان و محل قرارگیری انگشتان شصت نیز قابلیت کنترل بالا را به ارمغان می آورند. پدال ها و محل استراحت پا نیز از آلومینیوم ساخته شده اند. در کنار استفاده از مواد با کیفیت، در مونتاژ نیز دقت خاصی شده است تا کوچکترین جزئیات نیز رعایت شوندف علامت RS در قسمت های مختلف از جمله روی داشبورد، دورسنج موتور و چراغ های عقب موجود است.

امکاناتی برای بالا بردن عملکرد و راحتی

نسل جدید مگان RS از تعداد زیادی امکانات و فنآوری ها سود می برد که شامل موارد زیر می شوند:

· تهویه مطبوع دو منطقه ای و خودکار دارای سه حالت Soft/Fast/Auto

· کارت هوشمند به جای کلید که وقتی کارت از خودرو دور شود به طور خودکار درب ها قفل می شوند.

· سیستم صوتی سه بعدی ساخت Arkamys مجهز به ورودی USB

· امکان انتخاب از میان دو سیستم ناوبری: Carminat Bluetooth DVD® یا Carminat TomTom®

ادوات داخلی مگان RS مخصوص این مدل بوده و هر چه بیشتر آنرا با دنیای اسپرت پیوند می زند. در کنار چراغ هشدار که بهترین زمان برای تعویض دنده را نشان می دهد، یک هشدار دهنده صوتی نیز راننده را از رسیدن دور موتور به محدوده قرمز آگاه می کند.

امکان جدید دیگر که در مگان RS عرضه شده است، برنامه کنترل دینامیک رنو اسپرت است که به راننده اجازه می دهد تا سطح کمک های الکترونیکی که می تواند در جریان رانندگی دریافت کند را کم یا زیاد کند:

· روشن: حالت اولیه برنامه است زمانی که خودرو روشن می شود. سیستم های کنترل الکترونیکی پایداری(ESP)، کنترل لغزش(ASR) و کمک ترمز اضطراری همگی فعال هستند. برنامه به محض اینکه احساس کند خودرو در حال لغزش است دخالت می کند. پدال گاز نیز حس شتاب گیری یکنواختی ایجاد می کند که مجموعه این عوامل این حالت از سیستم را به انتخابی مناسب جهت رانندگی روزمره تبدیل کرده است.

· حالت اسپرت: برای دخالت کمتر ESP، که از طریق فشردن دکمه ESP انتخاب می شود. با اینکه ASR و ESP هر دو روشن هستند تا جای ممکن با تاخیر دخالت می کنند و اجازه می دهند تا خودرو تا حد مشخصی که برای سیستم تعریف شده است، بلغزد. پدال گاز جوری تنظیم می شود که دورگیری پیشرانه خشن تر صورت گیرد.

· خاموش: برای تجربه حیجان خالص دور پیست. با نگه داشتن دکمه ESP این حالت فعال شده و سیستم کنترل پایداری کاملا خاموش می شود. عکس العمل پدال گاز نیز بسیار سریع تر می شود.

هنگامی که دو حالت آخر انتخاب شده باشند، چراغ ESPاسپرت یا خاموش در نشان دهنده ها روشن می شود.

اطلاع رسانی به راننده به سبک مسابقات

امکان بی نظیر دیگری برای این رده که در نسل جدید مگان RS ارائه شده است، سیستم آگاهی دهنده رنو اسپرت است. ابزار پیشرفته ای که اطلاعاتی واقعی را به راننده می دهد. این سیستم مستقیما از دنیای اتومبیل رانی الهام گرفته شده و تنها در تعداد کمی خودروهای سطح بالا دیده شده است.

سیستم RS Monitor سیستمی الکترونیکی است که مجموعه ای از اطلاعات رانندگی را از تعدادی حسگر دریافت می کند. راننده می تواند با کنترل های موجود روی فرمان با عملکردهای مختلف این سیستم کار کند و اطلاعات زیر نیز روی نمایشگر اصلی داشبورد نشان داده می شوند:

· اطلاعات مربوط به عملکردهای اصلی پیشرانه( فشار توربو، دمای روغن...) و سیستم ترمز

· اطلاعات عملیاتی پیشرانه( قدرت، گشتاور...)

· شتاب های طولی و عرضی

· کرونومتر به همراه حافظه

· اطلاعات عملکرد راننده به همراه ذخیره خودکار بهترین زمان در 400 متر و شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت.

RS Monitor همچنین راننده را قادر می سازد تا نوع عملکرد پدال گاز را نیز تنظیم کند. هنگام انتخاب وضعیت اسپرت، 5 حالت مختلف قابل انتخاب است تا حالت های شتاب گیری خودرو را با شرایط راه و خواسته های راننده تنظیم بتوان کرد.

عملکرد عالی و لذت رانندگی در همه شرایط

وقت فراوانی برای تولید شاسی R26 R صرف شده است. در پاسخ به خواست مشتری دو نوع شاسی برای نسل جدید مگان قابل سفارش است:

· شاسی اسپرت که بهترین تعادل میان عملکرد بالا و راحتی در استفاده روزمره را فراهم کرده است.

· شاسی Cup به همراه دیفرانسیل لغزش محدود که برای کسانی که قصد استفاده داخل پیست را دارند بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

محور فرمان مستقل در فنربندی جلو اولین بار در سال 2004 و با عرضه نسل قبلی مگان RS در یک خودروی رنو دیده شد. این مسئله در زمان شتاب گیری سنگین، شکل هندسی فنربندی جلو را در شرایط متعادل نگه می دارد.

در مقایسه با نسل قبل، بر روی فنربندی جلو بسیار کار شده تا از وزن آن کاسته شود. اتصالات و بازو های فنربندی که چرخ جلو را به شاسی متصل می کنند از آلومینیوم ساخته شده اند. به طور کلی فنربندی عقب و جلو با تمهیدات در نظر گرفته شده، سفت تر شده و عملکرد متعادل تری تحت شرایط سخت نسبت به مگان کوپه از خود نشان می دهند.

شاسی اسپرت از نسبت های فنربندی خاصی سود می جوید، به نحوی که ضخامت میله های موج گیر جلو 23 میلی متر بوده و نسبت سفتی فنرهای عقب و جلو نیز نسبت به مگان کوپه بیشتر بوده که در مجموع سبب می شود که عملکرد ضد پیچشی مگان RS .512% بهبود یابد.

شاسی Cup برای جلب رضایت رانندگان حرفه ای تر هدف گیری کرده است. عملکرد مجموعه ضد پیچش حتی 15% از مدل اسپرت بهتر شده و ضخامت میله موجگیرها به همراه درجه سختی فنرها و کمک فنرها نیز افزایش یافته است. شاسی Cup که مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود است، عملکردی در سطح خودروهای مسابقه ای ارائه می کند. این نوع دیفرانسیل حداکثر چسبندگی را در هر شرایطی تضمین می کند. همچنین موجب ترمزگیری پایدارتر در شرایط سخت می شود. عملکرد این قطعه در کنار سیستم های کنترل پایداری و کنترل لغزش موجب استفاده از حداکثر نیروی ترمز اتوموبیل و شتابگیری مجدد سریع تر بعد از ترمز گرفتن می شود.

مگان RS سری Cup از روز سیلندر ترمزهای قرمز رنگ و دیسک های دندانه دار قابل تشخیص است.

چرخ های 18 یا 19 اینچی

لاستیک های زیر به صورت استاندارد بر روی مگان RS نصب می شوند:

· برای شاسی اسپرت: لاستیک های جدید دانلوپ مدل SP Sport Max TT با اندازه 225/40/R18 Y

· برای شاسی Cup: لاستیک میشلن مدل Pilot Sport با اندازه 235/40/R18 Y

رینگ های 19 اینچی نیز با لاستیک های کنتیننتال با اندازه 235/35/R19 Y قابل سفارش هستند.

ترمزهای پرقدرت و استثنایی

خودروهای پرقدرت همیشه به ترمزهای قدرت مند نیز نیاز دارند که بعد از ترمزگیری های پیاپی نیز کارایی خود را از دست ندهند. نسل جدید مگان RS به واسطه استفاده از سیلندرهای ترمز 4 پیستونی ساخت برمبو و دیسک های 340 میلی متری که بزرگترین در این رده هستند، از قدرت ترمز گیری استثنایی برخوردار است که دیسک ها در مدل Cup شیار دار هستند. در محور عقب نیز از دیسک های 290 میلی متری استفاده شده است.

غربیلک فرمان اسپرت

فرمان برقی مگان RS مانند سیستم فرمان نسل جدید مگان است با این تفاوت که تنظیمات آن برای هرچه اسپرتی تر بودن آن تغییر کرده اند. این سیستم بازخوردهای جاده را دقیقتر به راننده منتقل کرده و در پیچ ها و دور زدن ها راحت تر عمل می کند. نسبت فرمان در این مدل 14/75:1 است که از نسل قبلی تیزتر شده است.

عملکرد لذت بخش پیشرانه

یکی از بزرگترین نقاط قوت نسل جدید مگان RS، پیشرانه نسل جدید 2 لیتری 16 سوپاپ توربو آن است که استاندارد آلایندگی یورو5 را نیز پوشش می دهد.این نیروگاه متحرک حداکثر قدرت 250 اسب بخار را در دور موتور 5500 و گشتاور 340 نیوتن متر را در دور موتور 3000 تولید می کند که حاصل آنها نسبت نیرو به حجم 125 اسب بخار برای هر لیتر حجم موتور است.

این افزایش در قدرت و گشتاور به روش های زیر حاصل شده است:

· اصلاحات توربو برای عملکرد بهتر در دور موتورهای پایین

· زمانبندی متغیر سوپاپ های ورودی سوخت

· عملیات تزریق سوخت بازنگری شده

به دلیل فراهم بودن 80% گشتاور از دور موتور 1900 دور در دقیقه، عمل شتاب گیری بسیار روان و یکنواخت صورت می گیرد.

برای تضمین عملکرد و قابلیت اطمینان، بیش از 25% اجزای پیشرانه نسبت به نمونه 230 اسب بخاری مورد استفاده در مدل R26 F1 Team، جدید هستند:

· ورودی های هوا

· پیستون ها و شاتون های تقویت شده

· خنک کننده های هوا، روغن و آب جدید

· سوپاپ های خنک شونده با سدیم

· رینگ های پیستون جدید

نیروی این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده دستی و 6 سرعته به چرخ ها منتقل می شود. ضرایب دنده ها در این جعبه دنده نسبت به نمونه مورد استفاده در مدل دیگر مگان بلندتر شده و دقت تعویض نیز افزایش یافته است. استفاده از این جعبه دنده موجب بهبود عملکرد خودرو شده به طوری که شتاب 0-100 کیلومتر 6.1 ثانیه است و در مدت زمان 25.7 ثانیه نیز مسافت 1000 متر طی می شود.

نسل جدید مگان RS همچنین به سیستمی برای بهبود آغاز به حرکت از ایست کامل مجهز شده است. این سیستم که با نام Power Start شناخته می شود در هنگام ایست کامل خودرو و در زمان روشن بودن ESP عمل کرده و موجب می شود تا راننده حداکثر استفاده را از توان پیشرانه (بدون هرزگردی چرخ ها) ببرد.

عملیاتی که روی ورودی های هوا و مجموعه اگزوز نیز صورت گرفته موجب بهبود عملکرد در هنگام شتاب گیری های سنگین شده است.

استقامت، دوام و قابلیت اطمینان

برای حصول اطمینان از این سه مورد، بخش فنآوری های رنو اسپرت نسل جدید مگان RS را در شرایط متفاوت مورد سخت ترین آزمون ها قرار داده که از آزمون های مسافت بالا گرفته تا کار در دمای بالا و پایین و در نهایت 300000 کیلومتر مسافت طی شده است.

عملکرد اسپرتی با نهایت امنیت

گروه خودروسازی رنو مقوله ایمنی را از اصلی ترین اولویت های کار خود می داند. این گروه، دستآوردهای LAB را برای طراحی خودروهای ایمن و هماهنگ با شرایط واقعی رانندگی را مورد استفاده قرار می دهد(LAB لابراتوار تحقیقاتی مشترک گروه پژو –سیتروئن و رنو است). نسل جدید مگان RS نیز طبیعتا از تجارب رنو در این زمینه سود می برد.

انبوهی از فنآوری ها در این مدل وجود دارند تا راننده را در پیشگیری و اجتناب از خطر یاری کنند:

· چراغ های هشدار نبستن کمربند ایمنی برای هر 5 صندلی

· سیستم نمایش باد لاستیک ها

· چراغ های جهت گیرنده بای زنون

· چراغ های فعال شونده خودکار

· برف پاک کن های فعال شونده خودکار

· سیستم گاز خودکار با محدود کننده سرعت

· سیستم ESP با محدود کننده کم فرمانی(Under steer)

· سیستم ترمز اضطراری

عملکرد سطح بالا ایمنی غیر فعال مگان RS با کمک همان تجهیزاتی که باعث کسب هر 5 ستاره ایمنی توسط نسل جدید مگان هچ بک شده اند، حاصل شده و بیشترین امتیاز ممکن را برای این خودرو به ارمغان آورده اند.

شاسی تغییر شکل دهنده این خودرو به نحوی طراحی شده است که تا حد ممکن نیروی حاصل از تصادف را جذب کرده و سرنشینان را محافظت کند. انتخاب فلزات با حد ارتجاعی محدود بیشترین نقش را در این زمینه دارد. تغییر شکل کنترل شده به همراه نسل سوم سیستم محافظتی رنو باعث فراهم آمدن حداکثر سطح ایمنی برای سرنشینان شده است.

نسل جدید مگان RS در آخرین نسخه بازی کامپیوتری Need For Speed ارائه شده است

در ادامه حضور موفق رنو مگان کوپه در نسخه Under Cover که در ماه نوامبر گذشته ارائه شد، شرکت Electronic Arts و رنو همکاری های خود را با شرکت دادن نسل جدید مگان RS در نسخه Shift که ماه سپتامبر به بازار عرضه شد، ادامه دادند.

مسئولان Electronic Arts جذب طراحی و مشخصات نسل جدید مگان Rs شدند و آنرا به همراه تعدادی از بهترین خودروهای 3 دهه گذشته در بازی خود قرار دادند که این عمل نیازمند بیش از یک سال همکاری میان دو شرکت بود.

این بازی که اولین نسخه آن 15 سال پیش به بازار عرضه شد، حس رانندگی با بهترین اوتومبیل های دنیا در بهترین پیست های تومبیل رانی را برای استفاده کنندگان فراهم کرده و سال به سال پیشرفت کرده و به واقعیت نزدیک تر می شود. از این بازی تاکنون بیش از 100 میلیون نسخه به فروش رسیده است که آنرا به پرفروش ترین بازی اتومبیل رانی دنیا تبدیل کرده است.

شرایط اقتصادی و راهبردهای تولید

اروپا از بازاری فعال در رده خودروهای هچ بک اسپرت بهره می برد که میزان فروش در آن در طول 7 سال سه برابر شده و از رقم 10700 در سال 2001 به 32800 در سال 2008 رسیده است. کشور آلمان و بریتانیای کبیر 60% از این رقم را به خود اختصاص داده اند. در سال جاری انتظار افت این آمار به دلیل رکود اقتصاذی در نیمه اول سال می رود، با این حال ارتباط قوی میان میزان فروش و مدل های موجود در بازار وجود دارد و پیش بینی می شود به دلیل عرضه بیش از 10 مدل جدید در نیمه دوم سال، آمار فروش بهبود یابد.

نسل جدید مگان RS در کارخانه پالنسیا به همراه دیگر مدل های مگان تولید می شود.سرمایه گذاری های خاصی در این کارخانه انجام شده تا RS را بتوان در خط اصلی کارخانه تولید کرد. بخش زیادی از این سرمایه صرف تهیه ابزار مناسب برای مونتاژ قطعات بدنه مانند بال عقب و جلو، شاسی نگه دارنده پیشرانه، صندلی ها و غیره.

تمامی کارگران پالنسیا تحت آموزش های ویژه قرار گرفته اند. برنامه آموزش آنها شامل نحوه نصب قطعات بدنه، سیستم فرمان و فنربندی جلو و صندلی های ساخت کارخانه ریکارو نیز می شود.

نسل جدید مگانRS از همان کیفیتی که کل سری محصولات مگان از آن بهره مند هستند، سود می جوید.

رنو و اتومبیل رانی – یک قرن موفقیت

1899: موفقیت لوییز رنو در مسابقه پاریس- اوستند

1900: موفقیت لوییز رنو در مسابقه پاریس- تولوسه- پاریس

1901: رنو هر سه مقام نخست مسابقه پاریس- را از آن خود کرد.

1906: پیروزی در اولین گرند پری(Grand Prix) دنیا

1971: تولید خودروی فرمول یک رنو 2.0

1977: آغاز حضور رنو در فرمول یک

1978: خودروی A442b در مسابقه 24 ساعت لمان پیروز شد

1982: برادران مارو در رالی پاریس داکار با یک رنو 20 قهرمان شدند

1986: عرضه رنو 5 GT توربو

1989: تولید رنو 19 16 سوپاپ

1993: معرفی مدل رالی رنو کلیو Clio Maxi و رنو کلیو ویلیامز

1995: تولید رنو اسپرت اسپایدر و ایجاد مسابقات رنو اسپایدر

1996: معرفی مدل رالی رنو مگان Maxi

1999: ایجاد سری مسابقات رنو کلیو V6

2000: تولید رنو کلیو II RS و کلیو V6 RS

2002: معرفی مدل رالی رنو کلیو سوپر 1600

2003: ایجاد سری مسابقات فرمول V6

2004: تولید رنو مگان II RS

2005: ایجاد مسابقات جام رنو مگان و فرمولا رنو 3.5

2005 و 2006: رنو جایزه بهترین سازنده فرمول یک را از آن خود کرد

2006: تولید رنو کلیو III RS

2007: ایجاد سری مسابقات جام رنو کلیو و تولید رنو کلیو R3/R3 Maxi

2007: انتخاب رنو مگان R26 F1 Team به عنوان خودروی اسپرت سال از طرف خوانندگان مجله فرانسوی Echappement

2008: عرضه مدل تویینگو RS

2008: انتخاب رنو مگان R26.R به عنوان خودروی اسپرت سال از طرف خوانندگان مجله فرانسوی Echappement و مجله انگلیسی EVO

2009: ایجاد سری مسابقات جدید جام مگان

2009: عرضه نسل جدید مگان RS