اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ایرانیها بخت خود را برای تولید خودروهای برقی آزمایش می کنند

دانشجویان ایرانی در مسابقه سالانه تولید خودروهای برقی که به گفته آنها این کشور در آینده به آن نیاز پیدا خواهد کرد؛ با هم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، دانشجویان معتقدند ایران به سبب افزایش قیمت سوخت در اینده و احتمال تحریم های تجاری خارجی علیه این کشور به این نوع خودروها نیاز پیدا خواهد کرد.

هر چند ایران در بین کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت جایگاه بلندی دارد اما برای تامین بنزین مورد نیاز شهروندان خود با مشکلات اساسی روبروست. این چالش ها سبب شده است مسئولان این کشور دانشگاه ها و دانشجویان را تشویق کنند تا راه های دیگری برای تامین انرژی و حل مشکل انرژی پیدا کنند.

دانشجویان ایرانی با امکانات اندک و حمایت های مالی نسبتا اندک در مقایسه با کشورهای بزرگ، اقدام به ساخت خودروهای برقی کرده اند. یکی از دانشگاه های تهران نیز برای تشویق این نوآوری ها هر ساله اقدام به برگزاری نمایشگاهی می کند که دانشجویان در آن دستاوردهای خود را در زمینه ساخت این خودروها به نمایش می گذارند.

یکی از این دانشجویان می گوید: مرحله طراحی شش ماه و پس از آن مرحله ساخت حدود چهار ماه به طول می انجامد. بنابراین ساخت یک خودرو از طراحی تا ساخت حدود یک سال زمان نیاز دارد.

سی و هفت گروه خودروساز در نمایشگاه امسال شرکت کردند و تولیدات خود را به نمایش گذاشتند. هیأت داوران که همگی از مهندسان و دارندگان تخصص های مربوط هستند معیارهای ویژه ای را برای انتخاب بهترین خودرو تعیین کرده اند که کارآیی، شکل خودرو و امکان تولید انبوه آن از جمله این ویژگی ها به شمار می رود.

یکی دیگر از دانشجویان می گوید: اگر تصور کنیم که واردات بنزین به ایران را تحریم کنند در آن صورت خودروهای برقی کمک زیادی به حل مشکلات ما می کنند زیرا برق را می توان از منابع مختلف تهیه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد