اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آمار تولیدال-90درایران خودرو و پارس خودرو

تولید خودرو تندر90 در هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در هفت ماهه نخست سال جاری با کاهش مواجه شد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس ایران خودرو در هفت ماهه سال جاری تنها سه هزار و 450 دستگاه خودرو تندر90 تولید کرد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت 80 درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که شرکت پارس خودرو در هفت ماهه امسال 10 هزار و 267 دستگاه از این خودرو تولید کرده و کاهش 24 درصدی تولید را نسبت به هفت ماهه نخست سال قبل تجربه کرد.

به این ترتیب دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در هفت ماهه امسال در مجموع 13 هزار و 717 دستگاه خودرو تندر90 تولید کردند که این میزان تولید کاهش 56 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین در مهر ماه سال جاری، ایران خودرو فقط 290 دستگاه تندر90 تولید کرد، در حالی که تولید پارس خودرو به دو هزار و 542 دستگاه رسید. ضمن این‌که مجموع تولید تندر90 این دو شرکت در مهر ماه امسال به رقم دو هزار و 832 دستگاه رسید که نسبت به مهر سال قبل افت 52 درصدی را نشان می‌دهد.

یادآور می‌شود که ایران‌خودرو و پارس‌خودرو در نیمه نخست سال جاری نیز نتوانسته بودند حتی 50 درصد از برنامه‌های خود را در زمینه تولید این خودرو محقق کنند.

گفتنی است، یکی از مهم‌ترین دلایل تیراژ پایین این خودرو در کشور، عدم تامین قطعه مناسب از سوی شرکت رنوپارس است.

کاهش تولید تندر90 امسال نسبت به سال قبل در شرایطی همچنان ادامه دارد که ایران خودرو و پارس خودرو برای تولید 25 هزار دستگاه خودرو تندر90 در سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌اند. برای سال آینده نیز تولید 90 هزار دستگاه تندر پیش‌بینی شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:50 ق.ظ

قرار بود ۴۵۰ هزار تا تولید کنند ۵ سال گذشت و هنوز ۵۰ هزار تا هم در سال تولید نمی کنند ایران خودرو بوسیله نفوذش در مجلس توسط سخنگویش اقای کاتوزیان ایران خودرو را به زور وارد قرارداد ال ۹۰ کرد و با جلوگیری از واردات قطعات و هزاران مشکل دیگر برای شرکت پارس خودرو این قرارداد را بخاطر اینکه رقابتی با محصولات پر مصرف ایران خودرو نداشته باشد نابود کرد . این شرکت که نمی تواند با رقیب داخلی رقابت کند چطور می خواهد با شرکت های خارجی رقابت کند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد