اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رونمایی موتور ملی دیزل ایران خودرو !

گسترش خانواده موتور ملی (گاز سوز ، بنزینی و دیزلی) و توسعه موتورهای کم مصرف، مهم ترین برنامه راهبردی ایران خودرو در قوای محرکه است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، علی شیخ زاده معاون نیرو محرکه ایران خودرو با بیان این مطلب تمرکز بر گیربکس BE به عنوان گیربکس ساخت داخل شده را از دیگر راهبردهای ایران خودرو در این خصوص دانست و گفت: استفاده از گیربکس اتوماتیک AL4 برای محصولات جاری و توسعه و تجاری سازی سواری دیزلی نیز در دستور کار است.

وی افزایش تیراژ اقتصادی و کاهش ارزبری را مورد تأکید قرار داد و گفت : ضمن ارتقاء و به روز آوری موتورهای موجود تولید خودروهای کم مصرف با موتور پایه گاز سوز نیز در دستور کار است.

شیخ زاده از رونمایی موتور دیزل ملی در روزهای پایانی آبان ماه ، خبر داد و گفت: مصرف سوخت این موتور کمتر از چند لیتر در هر صد کیلومتر است و ضمن تأمین الزامات استاندارد آلایندگی یورو 4 قابلیت ارتقاء به یورو 5 را نیز دارد.

شیخ زاده اظهار داشت: با عرضه موتور دیزل سواری ، ایران خودرو در بخش خودروهای دیزلی بازار داخلی ، نقش اول را ایفا می کند که ضمن تقویت مزیت رقابتی در بازارهای صادراتی ، توسعه تنوع محصولات و تأمین بخش بزرگ تری از نیاز بازار را در پی دارد.

معاون نیرو محرکه ایران خودرو کسب دانش طراحی و توسعه فناوری دیزل را از نتایج طراحی و تولید موتور ملی دیزل دانست و گفت : بر اساس برنامه کلان موتور دیزل ، پژو 206 با موتور دی وی 4 و خانواده سمند با موتو ای اف دی تولید خواهند شد و تا سال 91 هر دو محصول به استاندارد یورو 5 مجهز می شوند.

وی توسعه قوای محرکه هیبرید را از دیگر برنامه های استراتژیک ایران خودرو دانست و گفت : ایران خودرو اولین خودروساز ایرانی است که با همراهی مجموعه های دانشگاهی ، نسبت به طراحی و تولید خودروهای هیبریدی بنزینی برقی اقدام و نخستین نمونه از این خودروها را سال گذشته معرفی کرد.

شیخ زاده گفت : بر اساس برنامه کاهش قیمت تمام شده محصول هدف قیمتی یک میلیون و 50 هزار تومان برای موتور TU5 در تیراژ 250 هزار دستگاه و 800 هزار تومان برای این موتور در تیراژ 400 هزار دستگاه در سال دنبال می شود.

وی با اشاره به افزایش تیراژ موتور EF در جهت کاهش قیمت ، قیمت هدف برای موتور EF7 بنزینی را یک میلیون تومان ذکر کرد و گفت: تا کنون 65 درصد ارزشی موتور ای اف 7 داخلی سازی شده و تا پایان سال 89 ، تمامی قطعات آن بجز قطعات الکترونیک و High Tech که 15 درصد ارزش خودرو را تشکیل می دهد ، خود کفا می شوند.

معاون نیرو محرکه جازگزینی موتور ای اف 7 به جای موتورهای خانواده XU را از دیگر برنامه های ایران خودرو عنوان کرد و گفت : علاوه بر توسعه موتور ای اف 7 توربوشارژ EF7TC بر روی کلاسهای گران قیمت محصولات ، کسب استاندارد یورو 5 برای این موتور در دستور کار است.

شیخ زاده تمرکز تولید پژو 206 با موتور TU5 به جای موتور TU3A و به کارگیری موتورهای TU5 بر روی خودروهای گروه پژو ، بهینه سازی موتور XU7/L3 به منظور کاهش مصرف سوخت و بهبود توان خروجی (NEW) XU و نیز ارتقای سطح آلایندگی آن به یورو 4 و تولید موتور XUG را از دیگر برنامه های مهم در زمینه نیرو محرکه دانست و یادآور شد: موتور OHV نیز تنها به بازارهای یورو 3 و یویو 2 اختصاص خواهد یافت و تنها نوع گاز سوز (OHV-G) آن ، در صورت مستثنی شدن از استاندارد آلایندگی یورو 4 ، برای بعد از سال 90 ، می تواند ادامه پیدا کند.

معاون نیرو محرکه برنامه تولید موتورهای مختلف برای سال 89 را 770 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت : این تعداد صد هزار دستگاه او اچ وی 45 هزار دستگاه او اچ وی 2 ، 45 هزار دستگاه او اچ وی جی 2، 360 هزار دستگاه ایکس یو 7 جی پی ال ۳ ، پنج هزار دستگاه ایکس یو ۷ جی پی ال ۴ ، 45 هزار دستگاه ای اف 7 و 170 هزار دستگاه تی یور شامل می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:44 ق.ظ

بخشید اگه ۶۵ درصد موتور ای اف ۷ را ایران خودرو تولید می کند چرا در سال ۲۰ هزار تا بیشتر تولید ندارد در صورتی که شرکت طراحی کننده المانی اعلام کرده که ۲۰ درصد قطعاتش در ایران ساخته می شود و اقایون فقط جلوی دماغشون رو می بینند و موتور با استاندارد یورو ۴ سفارش می دهند که هنوز تولید نشده دیگر بدرد صادرات نمی خورد و استاندارد یورو ۵ از چند ماه دیگه اجرا می شود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد