با قرار گرفتن میانگین مصرف سوخت یورو 2 اروپا بر روی شاخص G نه تنها هیچ خودرویی حتی وارداتی ها نیز در دسته های A ، B احمد نعمت بخش در ادامه گفتگو با خبرخودرو بابیان این مطلب افزود : در صورتی که بر اساس اظهارات مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت معیار مصرف بر روی شاخص G قرار گیرد ، از 95 نوع خودروی داخلی و وارداتی باید 45 مدل خودرو باید از رده خارج شوند. وی با تأکید بر اینکه باید ارقام میانگین اروپا بر روی شاخص میانگین یعنی D بنشیند ، تصریح کرد : اینکه گفته می شود برای سال آینده وی در ادامه با توجه به تعویق 2 ساله استاندارد آلایندگی خودرو ها گفت : بر اساس مصوبه دولت در سال 84 ، تا آخر امسال استاندارد آلایندگی یورو 2 و در سال آینده به مدت دو سال باید یورو 3 باشد. دبیر انجمن خودروسازان افزود : در این مصوبه تبصره ای در نظر گرفته شده که شرط این تغییرات آن است که شش ماه قبل از تغییر معیار ،یعنی قبل از فروردین 89 که 6 ماه قبل از آن مهر ماه 88 می شود ، بایستی سوخت مورد نیاز یورو 3 در سراسر کشور تأمین و توزیع شود که با توجه به اینکه این زمان گذشته و امکان تأمین وتوزیع فراهم نگردیده ، پیشنهاد گردید که تا تاریخ تامین سوخت با استاندارد یورو4 که دو سال دیگر خواهد بود،نیز یورو 2 اجرا شود و از ابتدای سال 91 مستقیماً استاندارد آلایندگی یورو 4 اجرا شود. نعمت بخش با اشاره به اینکه در حال حاضر یورو 4 استاندارد روز اروپاست ، تأکید کرد: خودروسازان به شرطی استاندارد آلایندگی یورو 4 را در سال 1391 می تواند اجرا کند که از مهر ماه سال 90 سوخت با استاندارد آلایندگی یورو 4 برای آنها تأمین شود. |