اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اولین همایش تخصصی فناوری های نوین سیستم ترمز ABS برگزار شد

اولین همایش تخصصی فناوری های نوین سیستم ترمز ضد قفل ABS در جهان و چالش های پیش رو در ایران توسط پژوهشگاه استاندارد و شرکت توسعه خودرو کار در محل سالن شهید صفاریان کرج برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در این همایش که با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات بین واحدهای تولید کننده خودرو و سازمان های مرتبط با تولید خودرو بر پا شد ، دکتر علیرضا خاکی فیروز سرپرست پزوهشگاه استاندارد ، تبادل افکار بین متخصصان که از محورهای اصلی این همایش بود را عاملی جهت افزایش ایمنی دانست .

خاکی فیروز با اشاره به تاریخچه نصب ترمز ABS بر روی وسایط نقلیه در جهان گفت : در سال 1930 میلادی سیستم ترمز ABS بر روی هواپیما به صورت مکانیکی نصب شد و پس از آن در سال 1975 این سیستم برروی خودروهای سنگین به دلیل آنکه در تصادفات جاده ای که بر اثر لغزش بر سطوح لغزنده ایجاد می شود و منجر به خسارات جبران ناپذیری می گشت نصب شد .

رئیس پژوهشگاه استاندارد با بیان این که در سال 1980 سیستم ترمز ضد قفل ABS به شکل امروزی برای اولین بار بر روی خودروهای سواری نصب شد افزود : سیستم ضد قفل ABS بر اساس قوانین فیزیک، ضریب اصطکاک بین لاستیک خودرو و سطح جاده در مواقع لغزندگی جاده را افزایش می دهد .

وی با اشاره به واکنش راننده خودرو هنگام مواجه شدن با یک سانحه و یا یک مانع توضیح داد : در این حالت راننده به سرعت پای خود را بر روی پدال ترمز فشار می دهد و اگر ترمز معمولی باشد لاستیک خودرو قفل می شود ، ضریب اصطکاک بین لاستیک و جاده کاهش پیدا می کند و باعث عدم تعادل خودرو ، راننده و در نهایت بروز حادثه می شود .

خاکی فیروز با اشاره به اهمیت نصب ترمز ABS و افزایش سطح ایمنی افزود : در صورت تجهیز خودرو به سیستم ترمز ضد قفل ABS ، در هنگام بروز حادثه زمان توقف به علت افزایش ضریب اصطکاک بین لاستیک و جاده کاهش می یابد ، راننده کاملاً فرمان پذیری خود را در اختیار دارد و تعادل خودرو بر روی سطوح لغزنده کاملاً حفظ می شود .

خاکی فیروز تأکید کرد : با نصب ترمز ABS حجم عمده ای از تصادفات جاده ای کاهش پیدا می کند .

در ادامه همایش مهندس مهری رییس واحد تست و تأیید شرکت توسعه خودرو کار در خصوص الزامات و مقررات مربوط به سیستم ترمز بر اساس استانداردهای تأیید نوع خودرو در ایران و احسان بزاز در رابطه با معرفی سیستم ترمز ضد قفل و نصب این سیستم در محصولات تولید داخل مطالبی را ارایه کردند .

همچنین مقالات جداگانه ای توسط " گزا دوسی " مدیرفنی شرکت knorr-bremse با عنوان کیفیت در ایمنی رانندگی ، حمل و نقل ، قوانین و ایمنی ، فناوریهای موجود در ایمنی فعال و" لوبومیر اسپالک " با عنوان سیستم های ترمز ضد قفل در کامیون و اتوبوس و عملکرد ، ویژگی ها و روشهای آزمون ، تحت تاثیرات اقتصادی صنعت خودرو در تولید انبوه ارائه شد.

گفتنی است : این همایش دوروزه عصر روز چهار شنبه 18 آذر به کار خود پایان داد.

نظرات 1 + ارسال نظر
یک شهروند شنبه 21 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ب.ظ

یادداشت ارسالی:
درد دل یک خواننده:

صدها مشتری فیات سی نا ناراضی از شرکت بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) چه می گویند؟
چرا شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) به تعهدات خود عمل نمی کند؟
فیات سی نا ، سرابی که شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس نشان می دهد.
خودرو سازان غیر پاسخگو، مشتریان ناراضی
ناظران بر خودروسازی کشور بخوانند


عملکرد بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) تولید کننده خودروی فیات سی نا در ایران نارضایتی فراوانی در بین مشتریان خود بوجود آورده است. بد قولی های مکرر ، عدم پاسخگویی مناسب و نادیده گرفته شدن تعهدات مکتوب داده شده از سوی این شرکت به مشتریان مبنی بر تحویل خوذروی تولیدی موجب گردیده است که قیمت خودروهای تولیدی شرکت در بازار به شدت با کاهش مواجه شده و ضمن کاهش اقبال عمومی به خرید محصولات این شرکت بیش از پیش بر مشکلات فراروی تاپکو افزوده گردد. پس از آنکه شرکت شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) اعلام کرد که فعالیت خود را با تولید تاکسی های Siena و آمبولانس های ون Doblo آغاز می کندو مسئولان فیات، از تولید مینی ون Multipla، وانت Strada و دیگر خودروهای فیات نیز در ادامه فعالیت این شرکت خبر دادند. بهمن ماه 1383، شرکت خودروسازی فیات ایتالیا و شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو)موافقتنامه همکاری مشترک خود را به منظور تولید و فروش اتومبیل های فیات در ایران نهایی کردند. ؛ گزارش ها حاکی است منوچهر غروی رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) که نام وی مکررا از سوی مسولین شرکت به عنوان نکته قوت و مدیریت توانمند برده می شود وعده تولید و عرضه خودروهای فیات را پاییز 1384 اعلام کرد بطوریکه طی سال اول تولید، 35 درصد محصول فیات ساخت داخل باشد.وی ظرفیت تولید برای فاز اول را نیز تولید 100 هزار دستگاه خودرو دانست که پس از تکمیل ظرفیت به تولید 250 هزار خودرو در سال خواهد رسید.مهندس غروی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را 200 میلیون یورو اعلام کرد و قیمت خودروهای تولیدی فیات در ایران را نیز بین 80 تا 170 میلیون ریال دانست. همچنین در بهمن ماه 1383 وعده تولید محصولات فیات در مدل های فیات پالیو هاچ بک، سی نا مدل سدان، ادونچر مدل استیشن واگن، وانت استردا به همراه خودروهای دوبلو و مالتی پلا با قابلیت استفاده از دو نوع سوخت بنزین و CNG در ایران داده شد اما آنچه که در عمل مشاهده گردیده است حاکی از ناکامی شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) در ایفای تعهدات خود در قبال مشتریان می باشد و نارضایتی انبوه مشتریان این شرکت را فراهم آورده است. بگونه ای که قیمت خودروی فیات سی ننا نسبت به زمان آغاز ثبت نام اولیه با 15 الی 20 درصد کاهش در بازار آزاد مواجه شد. نکته بارز دیگر در مورد نارضایتی های فزاینده مشتریان تاپکو عدم پاسخگویی مناسب شرکت در برابر مطالبات و خواسته های قانونی ثبت نام کنندگان است بگونه ای که براحتی مسولین شرکت حتی با عدول از تعهدات کتبی حاوی مهر و امضای رسمی شرکت حاکی از تحویل خودرو تنها به بیان اینکه سود سرمایه گذاتری به مشتریان خواهند پرداخت بسنده می کنند. جای سوال اینجاست که آیا نهادهای نظارتی صنایع کشور تا چه میزان از نارضایتی موجود مطلعند و در صورت اطلاع آیا پاسخی به مطالبات قانونی و بی پاسخ مانده صدها شهروند ناراضی از عمکرد این شرکت داده خواهد شد؟ جای بسی تعجب است که با وجود عملکرد ضعیف شرکت درچهارمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهائی در اصفهان، به عنوان " سرمایه گذار کارآفرین برتر" انتخاب شد، که دراین مراسم علاوه بر جایزه برتر ، لوح زرین و تقدیر نامه دریافت نموده است.














برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد