X
تبلیغات
نماشا
رایتل

اخبار خودرو

درد دل یک خواننده:

صدها مشتری فیات سی نا ناراضی از شرکت بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) چه می گویند؟
چرا  شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) به تعهدات خود عمل نمی کند؟
فیات سی نا ، سرابی که شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس نشان می دهد.
خودرو سازان  غیر پاسخگو، مشتریان ناراضی    
ناظران بر خودروسازی کشور بخوانند


عملکرد  بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) تولید کننده خودروی فیات سی نا در ایران نارضایتی فراوانی در بین مشتریان خود بوجود آورده است. بد قولی های مکرر ، عدم پاسخگویی مناسب و نادیده گرفته شدن تعهدات مکتوب داده شده از سوی این شرکت به مشتریان مبنی بر تحویل خوذروی تولیدی موجب گردیده است که قیمت خودروهای تولیدی شرکت در بازار به شدت با کاهش مواجه شده و ضمن کاهش اقبال عمومی به خرید محصولات این شرکت بیش از پیش بر مشکلات فراروی تاپکو افزوده گردد.   پس از آنکه شرکت شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) اعلام کرد که  فعالیت خود را با تولید تاکسی های Siena و آمبولانس های ون Doblo آغاز  می کندو مسئولان فیات، از تولید مینی ون Multipla، وانت Strada و دیگر خودروهای فیات نیز در ادامه فعالیت این شرکت خبر دادند. بهمن ماه 1383، شرکت خودروسازی فیات ایتالیا و شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو)موافقتنامه همکاری مشترک خود را به منظور تولید و فروش اتومبیل های فیات در ایران نهایی کردند. ؛  گزارش ها حاکی است منوچهر غروی رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) که نام وی مکررا از سوی مسولین شرکت به عنوان نکته قوت و مدیریت توانمند برده می شود وعده تولید و عرضه خودروهای فیات را پاییز 1384 اعلام کرد بطوریکه طی سال اول تولید، 35 درصد محصول فیات ساخت داخل باشد.وی ظرفیت تولید برای فاز اول را نیز تولید 100 هزار دستگاه خودرو دانست که پس از تکمیل ظرفیت به تولید 250 هزار خودرو در سال خواهد رسید.مهندس غروی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را 200 میلیون یورو اعلام کرد و قیمت خودروهای تولیدی فیات در ایران را نیز بین 80 تا 170 میلیون ریال دانست. همچنین در بهمن ماه 1383 وعده تولید محصولات فیات در مدل های فیات پالیو هاچ بک، سی نا مدل سدان، ادونچر مدل استیشن واگن، وانت استردا به همراه خودروهای دوبلو و مالتی پلا با قابلیت استفاده از دو نوع سوخت بنزین و CNG در ایران داده شد اما آنچه که در عمل مشاهده گردیده است حاکی از ناکامی شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) در ایفای تعهدات خود در قبال مشتریان می باشد و نارضایتی انبوه مشتریان این شرکت را فراهم آورده است. بگونه ای که قیمت خودروی فیات سی ننا نسبت به زمان آغاز ثبت نام اولیه با 15  الی 20 درصد کاهش در بازار آزاد مواجه شد. نکته بارز دیگر در مورد نارضایتی های فزاینده مشتریان تاپکو عدم پاسخگویی مناسب شرکت در برابر مطالبات و خواسته های قانونی ثبت نام کنندگان است بگونه ای که براحتی مسولین شرکت حتی با عدول از تعهدات کتبی حاوی مهر و امضای رسمی شرکت حاکی از تحویل خودرو تنها به بیان اینکه سود سرمایه گذاتری به مشتریان خواهند پرداخت بسنده می کنند. جای سوال اینجاست که آیا نهادهای نظارتی صنایع کشور تا چه میزان از نارضایتی موجود مطلعند و در صورت اطلاع آیا پاسخی به مطالبات قانونی و بی پاسخ مانده  صدها شهروند ناراضی از عمکرد این شرکت داده خواهد شد؟ جای بسی تعجب است که با وجود عملکرد ضعیف شرکت درچهارمین  جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهائی در اصفهان، به عنوان " سرمایه گذار کارآفرین برتر" انتخاب شد، که دراین مراسم علاوه بر جایزه برتر ، لوح زرین و تقدیر نامه دریافت نموده است.