اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

چرا خودروهای برقی همچنان خریدار ندارند؟

گر چه این روزها همه جا حرف از تولید و اشاعه فرهنگ استفاده از خودروهای برقی می باشد و شرکت های خودروسازی می کوشند تا با بستر سازی مناسب و طراحی خودروهای جدید راه را برای ورود این دست خودروها به بازارهای جهانی هموار کنند ولی برخی مشکلات و کاستی هایی که به آن داده است ، غیر قابل انکار می باشد.

به گزارش خبرخودرو، این روزها خودروسازان می کوشند تا با ارائه طراحی های جدید ، خودروهای برقی تولید کنند که از لحاظ فضا ، سرعت ، استحکام و زیبایی بدنه ، دوام باتری و صدها عامل دیگر مورد پسند گروهای مختلف مردم باشد.

ولی با نگاهی به نوع ساختار این خودروها می توان به سادگی دریافت که مسئله ای که آنها را از دیگر خودروهای تولید متمایز می کند ، منبع تغذیه یا به عبارتی سوخت آنهاست ، پس بی اغراق می توان گفت که باتری های این اتومبیل ها مهمترین و حیاتی ترین بخش آنها می باشد از این رو با با پیشرفت تکنولوژی همواره سعی شده است تا با تولید نسل جدیدی از باتری ها، منابع تغذیه ای با اندازه کم تر ظرفیت و دوام بیشتری برای خودروهای برقی طراحی شود .

اما همواره سه اشکال بزرگ به این باتری ها وارد بوده که باعث عدم اطمینان مردم به این دست خودروهای شده، اول مدت زمان شارژ، دوم حجم ذخیره سازی انرژی و سوم بهره وری در دماهای پایین و یا بالا.

البته دلایل دوم و سوم بیشتر مورد توجه بوده و تا کنون حجم شکایات بسیار زیادی از سوی مشتریان را به خود اختصاص داده برای نمونه طبق تضمین شرکت خودروسازی مینی ، خودروهای نوع مینی ای (mini E) این شرکت قادر خواهند بود با یکبار شارژ 100 تا 120 مایل حرکت کنند. ولی طبق گفته مشتریان در دماهای پایین این خودرو فقط قادر به طی مسافتی اندک است و در سرعت های بالای 70 مایل بر ساعت خودرو از حرکت باز می ایستد.

البته برخی شرکتها مثل جنرال موتورز کوشیده تا با دوگانه سوز کردن خودروهای و اضافه کردن سیستم گازی در مواردی که سیستم الکتریکی پاسخگونیست از سامانه گازی خودرو بهره گیرند و یا اینکه با تعبیه یک سامانه گرم کن از پایین آمدن درجه حرارت باتری در دماهای زیر صفر خوداری کنند. اما با تمام این مسائل و برابر نبودن نیرو محرکه خودروهای برقی و بنزینی (سوختی) هنوز این سؤال مطرح است که آیا ممکن است زمانی خبر رسد که مردم خودروهای برقی را به خودروهای با سوخت فسیلی ترجیح دهند؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد