اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ورود نخستین خودروی برقی ژاپنی به بازار

نخستین خودروی برقی شرکت ژاپنی نیسان دسامبر سالجاری میلادی وارد بازار این کشور خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو ،مقامات شرکت ژاپنی تولید کننده خودرو، نیسان، گفتند، بمنظور تلاش برای حضور در بازار خودروهای پاک ،این شرکت قصد دارد از دسامبر سالجاری میلادی فروش خودروی برقی خود بنام zero-emission Leafرا دراین کشور آغاز کند.

مقامات شرکت نیسان که چهل و چهار درصد آن متعلق به شرکت فرانسوی رنو است ، همچنین گفتند، بهای خودروی برقی جدید شرکت نیسان چهل هزار و هفت دلار است اما درصورتیکه این شرکت از بسته های تشویقی دولت این کشور بهره مند شود بهای این خودرو سی هزار دلار تخمین زده می شود.
ژاپن که توانست از بحران مالی رهایی یابد ، مقامات این کشور در سال گذشته، با استفاده از راهبردهای کاهش مالیات تلاش کردند از صنایع خودروسازی این کشور حمایت کنند. مقامات شرکت نیسان درباره خودروی برقی جدید این شرکت که تاپایان سالجاری میلادی وارد بازار ژاپن خواهد شد گفتند، این خودرو برقی ، مدل هاچ بک
hatchback با اندازه متوسط ، با قیمتی مناسب ، و بدون آلایندگی است.

خودروی برقی جدید ژاپن می تواند بیش از یکصدو شصت کیلومتر در ساعت حرکت کند.کارشناسان شرکت ژاپنی تولید کننده خودروی نیسان گفتند،باطریهای خودروی برقی قابل شارژ خواهد بود و دارندگان خودرو می توانند باطریها را استفاده از برق منزل بمدت هشت ساعت شارژ کنند. سخنگوی شرکت نیسان گفت، پیش بینی می شود این شرکت تا پایان مارس دوهزار و یازده بتواند شش هزار دستگاه از اینگونه خودروها را در ژاپن بفروشد و انتظار می رود تا اوایل سال میلادی آینده خودروی برقی ژاپنی وارد بازارهای آمریکای شمالی و اروپا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد