اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودرو "توران" رونمایی شد

مصرف بسیار کم سوخت بارزترین مشخصه خودرو فولکس واگن توران که به تازگی در نمایشگاه بین المللی اتومبیل لایپزیگ رونمایی شد است.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو که تا کنون توانسته 50 درصد بازار بخش خود را تصاحب کند دو مدل کم مصرف بنزینی و دیزل تولید می شود.

این خودرو دارای قدرت 103 اسب بخار (77 کیلووات) است و مجحز به فناوری نوین TDI Blue Motion می باشد . مصرف سوخت این خودرو 51/1 mpg بوده و در هر کیلومتر فقط 121 گرم کربن دی اکسید تولید می کند.

همچنین موتور جدید بنزینی آن قادر به تولید 175 نیوتون متر گشتاور می باشد به علاوه این می تواند به کمک مولد باتری خود به کاهش مصرف بنزین و حجم آلاینده ها کمک کند.

فولکس واگن اعلام کرد موتور این خودرو توانی برابر با 125 تا 130 کیلووات داشته و تنها مدلی است که می تواند در سیستم جعبه دنده هفت سرعته به چنین مقداری دست پیدا کند.

همچنین قرار است نسخه گاز سوز این خودرو نیز روانه بازار شود . نسخه گاز سوز توران در هر 100 کیلو فقط 7/4 کیلوگرم گاز مصرف می کند و تولید CO2 آن در هر کیلومتر 128 گرم می باشد.

گفتنی است در نسخه هفت دنده این مدل مصرف سوخت و آلایندگی CO2 به ترتیب تا 6/4 کیلوگرم در هر 100 کیلومتر و 125 گرم در هر کیلومتر کاهش می یابد.

نظرات 1 + ارسال نظر
mahdi جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:14 ب.ظ http://allsoft.blogfa.com

دوست عزیز یه سری به بلاگم بزن اگر خوشت اومد منو لینک کن بعد با یه نظر به من اطلاع بده تا تو رو در کمتر از 10ساعت لینکن کنم

مرجع ایرانیان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد