اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

توجه خودروسازان به تولید خودرو کم مصرف و سبز راهی است اجباری نه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید برتوجه هر چه بیشتر خودروسازان به تولیدخودروهای کم مصرف و سبز اظهار داشت: مصرف کنندگان داخلی که چندی دیگر باید افزایش نرخ بنزین را تجربه کنند با وجود تولیدات خودروهای داخلی حق انتخابی بسیار اندک در بازار خودروهای کم مصرف دارند ، به نحوی که یا باید با همین تولیدات حال حاضر خودروسازی کشور سازگاری پیدا کنند و یا رو به خرید خودروهای کم مصرف وارداتی بیاورند.

علی مطهری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: به منظور دستیابی به تولید خودرو کم مصرف و سبز در کشور مجلس شورای اسلامی کمیسیون مشترکی تحت عنوان کمیسیون بالابردن کیفیت خودرو به ریاست احمد مهدوی ابهری تشکیل داده که وظیفه آن مطالعه و بررسی و تحقیق در خصوص استراتژی تدوین شده توسط خودروسازان است که به زودی نتایج را در صحن علنی مجلس به شور خواهد گذاشت.

نماینده مردم شبستر با تأکید بر اینکه بحث کیفیت راباید در تمامی زمینه ها باید گسترش داد و افزود : یکی از بزرگترین مقوله هایی که در خودروسازی کشور باید مد نظر متولیان امر قرار گیرد و توجه به استانداردهای محیط زیست و همگامی با تکنولوژی ساخت خودرو کم مصرف در جهان است که خوشبختانه خودروسازان در این راستا گامهایی برداشته اند که کافی به نظر می رسد.

وی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها توجه هر چه بیشتر دولتمردان را به جذب دانش فنی برای خودروسازان خواستار شد و اضافه کرد : خودروسازی کشور یکی از بزرگترین ، قدیمی ترین و بنامترین صنایع کشور به شمار می رود ،که نیازمندتوجه به ارتقاء سطح کیفی محصولات در راستای انتظارات مشتریان می باشد.

علی مطهری در پایان با بیان اینکه توجه به تولید خودرو کم مصرف و سبز در کشور راهی است اجباری نه اختیاری تصریح کرد: بایدخودروسازان برای ادامه بقاء در میان خودروسازان جهان توجه روز افزونی به تولیدات کم مصرف و سبز از خود نشان دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

در هیچ کجای دنیا با نظام بسته و کمونیستی خودرو سازی پیشرفت نکرده است و با دستور و ایین نامه و بخش نامه نمی شود خودرو ساز شد هر کاری راهی دارد راه خودرو ساز شدن بازار آزاد و رقابتی هست . آقایون دم از برداشتن یارانه ها و نظام بازار آزاد می زنند و رفتاری می کنند سوسیالیستی و انحصارگر تا زمانی که واردات با مالیات ۴ درصد و حضور رقبای واقعی در بازار نباشد هیچ پیشرفتی در خودرو سازی و هیچ صنعت دیگری صورت نمی گیرد . مگر بدنه سمند را از اشکودا نخریدند و موتور پژو را روی آن نگذاشتن الان ۱۴ سال است که مثل پیکان فقط چراغ و سپر عوض می کنند و زمانی می رسد که مثل پیکان با این خودرو و صنعت خدا حافظی می کنیم مثل فرش و زعفران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد