اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

قیمت نهایی خودروهای برقی نیسان اعلام شد

شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که خودرو برقی لیف (leaf) ساخت این شرکت در اروپا 30 هزار یورو قیمت خواهد داشت.

به گزارش خبرخودرو، خودرو لیف اولین خودرو برقی ارزان قیمت و با آلایندگی صفر است که توسط نیسان به تولید انبوه رسیده است.

نیسان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این خودرو ابتدا در ماه دسامبر وارد پرتغال و هلند شده و سپس در فوریه سال آینده به بازارهای انگلستان و ایرلند راه می یابد.

سیمون توماس، قائم مقام بخش فروش و بازاریابی نیسان ، با بیان این که شرکتش توانسته اولین خودروی بدون آلایندگی را تولید کند افزود : قیمت در نظر گرفته شده برای لیف شامل باتری لیتیومی آن نیز می شود.

اگر چه قیمت این خودرو چیزی در حدود 30 هزار یورو اعلام شده است ولی با رایانه های پرداختی از سوی برخی دولت های اروپایی قیمت آن کاهش می یابد . برای مثال قیمت این خودرو در انگلستان با پرداخت 5000 پوند سوبسید به 23350 پوند و در هلند با پرداخت یارانه های دولتی به رقمی بین 6 هزار تا 19 هزار یورو می رسد.

این خودروساز ژاپنی که 43.4 درصد از سهام آن متعلق به شرکت فرانسوی رنو می باشد پیش بینی کرد ، تا سال 2020 این خودروی برقی 10 درصد از سهام بازار را به خود اختصاص دهد.

خودرو پنج سرنشین لیف قادر است 80 درصد ظرفیت باتری خود را در کمتر از 30 دقیقه شارژ کند و در هر بار شارژ مسافتی در حدود 160 کیلومتر را طی کند . این خودرو قادر است به سرعتی بالغ بر 140 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد