اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نگرانی جدی ما بحث کیفیت قطعات تندر 90 است

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با ابراز مخالفت نسبت به واگذاری تأمین قطعات تندر 90 به خودروسازان گفت : با این اقدام بحث نظارت بر کیفیت کماکان در اختیار رنو پارس باقی می ماند.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، افزود :با اصرار خودروسازان ، تأمین قطعات تندر 90 به عهده خوردوسازان قرار می گیرد در حالی که همچنان بحث نظارت بر کیفیت قطعات بر عهده رنو پارس باقی خواهد ماند در صورتی که کمترین هدفی در این کار نهادینه شدن تکنولوژی تامین قطعه در کشور بود که با فشاری که در این مدت صورت گرفت، رنو پارس مجبور به واگذاری تأمین قطعات تندر گردید، به همین جهت نظر موافقی در خصوصی این قضیه و نحوه واگذاری ندارم .

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا واگذاری تأمین قطعات ، در افت کیفیت تأثیر خواهد داشت ، گفت : در حال حاضر یکی از نگرانی های جدی ما همین بحث کیفیت قطعات است، البته رنو پارس اعلام نموده که همچنان بر روی کیفیت نظارت دارد . اما از جهتی ورود خودروی تندر 90 به بازار ، اعاده حیثتی برای قطعه سازان داخلی است چرا که پیش از این چنانچه خودرویی با مشکل مواجه می شد، بلافاصله قطعه ساز را مقصر دانسته و علت را در بی کیفیتی قطعات بیان می گردید.

وی افزود: اما با ورود تندر 90 و حتی پژو 206 SD مشخص شد که قطعه سازان ایرانی هم می توانند تولید با کیفیت داشته باشند.

وی از جمله دلایل ورود خودروسازان خارجی به کشور را کسب تجربه تولید در داخل و انتقال تکنولوژی ذکر نمود و اظهار داشت : علت اینکه برای اولین بار تصمیم گرفته شد که یک خودروساز خارجی مثل رنو پارس با تجربه موجود اقدام به تولید ،در داخل کشور نماید ، انتقال تکنولوژی تولید در بحث قطعات بود در حالی که با واگذاری تأمین قطعات به خودروسازان باز هم نظارت بر کیفیت بر عهده رنو پارس باقی خواهد ماند.

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین در خصوص احتمال ورود قطعات چینی پس از واگذاری زنجیره تأمین قطعات تندر 90 به خودروسازان گفت : هر چیزیی امکان دارد ، به هر جهت با این اقدام احتمال اینکه قطعات چینی نیز وارد زنجیره تأمین شود وجود دارد.

نجفی منش در ادامه افزود : قطعاً با قدری تأمل ودستیابی به تولید انبوه در تندر 90 ، خود به خود واگذاری تأمین قطعات تند 90 به خودروسازان واگذاری می گردید .

وی در خصوص اینکه آیا قطعاً تأمین قطعات تندر 90 واگذار خواهد شد ، خاطر نشان کرد : هنوز مشخص نیست که قطعاً این کار انجام می شود ، چرا که شرکتهای خودروساز ، بایستی هزینه کیفیت را بپردازند در حالی که تاکنون چنین اقدامی را صورت نگرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد