اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودرو‌های پرنده به واقعیت نزدیکتر شدند

فرصت پرواز کردن به زودی برای همه به وجود خواهد آمد زیرا خوردو پرنده Terrafugia که در حال حاضر تن‌ ها 20 ساعت توانایی پرواز دارد در آینده‌ای نه چندان دور چنین فرصتی را برای دوستداران پرواز به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این خودرو یا هواپیمای کوچک که با عنوان اولین خودرو پرنده به ثبت رسیده است یک قدم به دریافت مجوز برای استفاده عمومی نزدیکتر شده است.


این خودرو موانع سازمان هوانوردی فدرال را برای ورود به طبقه بندی‌های وسایل حمل و نقل پشت سر گذاشته است. شرکت سازنده این خودرو تلاش کرد خودرو خود را توسط FAA به عنوان هواپیمای سبک ورزشی به ثبت برساند تا به این شکل افرادی که مشتاقند با آن پرواز کنند 20 ساعت زمان برای پرواز با این خودرو را داشته باشند.

 این خودرو پرنده دو سرنشینه به دلیل نیاز به تجهیزات حفظ ایمنی از قبیل سپر‌ها 50 کیلوگرم سنگینتر از استاندارد‌ های FAA است با این حال به نظر می‌رسد این سازمان با ثبت خودرو تحت این شرایط نیز موافق است و به این شکل Terrafugia می‌تواند تجهیزات سنگین خود مانند کیسه هوا و سپر‌ ها را نگه دارد.

شرکت سازنده این خودرو پرنده ادعا می‌کند این خودرو ـ هواپیمای کوچک نسبت به دیگر هواپیما‌ های خصوصی از ایمنی بالاتری برخوردار است زیرا خلبان آن در صورت نیاز و تحت شرایطی از قبیل نامناسب بودن شرایط آب و هوا می‌تواند از گزینه رانندگی با سرعتی برابر 104 کیلومتر بر ساعت بر روی جاده استفاده کنند و یا در عرض 30 ثانیه خودرو خود را به هواپیمایی کوچک تبدیل کند که سرعتی برابر 158 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و قبل از پایان یافتن سوخت می‌تواند مسافتی برابر 644 کیلومتر را طی کند.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، انتظار می‌رود پرواز‌ های آزمایشی این وسیله نقلیه که قیمت آن در حدود 200 هزار دلار تخمین زده شده است از بهار آینده آغاز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد