اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

عرضه موتور سیکلت برقی بدون نیاز به سوخت

شرکت سازنده ژاپنی موتور یاماها امروز در توکیو یک موتور سیکلت برقی ارائه کرد که با یک پریز ساده برقی شارژ می شود.

به گزارش خبرخودرو ، شرکت یاماها با تولید موتور سیکلت ای سی صفر سه EC-03 امیدوار است جایگاه نخست را در بازار رو به رشد موتورسیکلت های بدون نیاز به سوخت در جهان بدست آورد.

این موتور سیکلت که پیش بینی می شود ماه سپتامبر به بازار ژاپن عرضه شود قدرتی برابر با یک موتور سیکلت بنزینی دارد که حجم محفظه احتراق سیلندر آن پنجاه سانتیمتر مکعب است.

یک باطری الکتریکی ساخت شرکت الکترونیکی سانیو ژاپن تغذیه این موتور الکتریکی را بر عهده دارد که با اتصال به پریز شارژ می شود.

مدت زمان لازم برای شارژ این موتور شش ساعت است و این مدت شارژ از طریق یک پریز هجده ین برابر با شانزده سانتیم هزینه دارد که اگر در همین مدت سوخت موتور سیکلتی را با بنزین تامین کنیم پنج برابر این مبلغ باید بپردازیم.

یکی از مسئولان شرکت یاماها گفت این موتور سیکلت می تواند با سرعت سی کیلومتر در ساعت بدون نیاز به سوختگیری مجدد مسافت چهل و سه کیلومتر را طی کند.
شرکت یاماها مبلغ دویست و پنجاه و دو هزار ین معادل دو هزار و سیصد یورو را به عنوان قیمت دولتی این مدل موتور سیکلت در ژاپن تعیین کرده است.

یاماها در نظر دارد سالانه هزار دستگاه از این نوع موتور سیکلت را در مجمع الجزایر ژاپن به فروش برساند.

این شرکت قبلا در سال دو هزار و دو و پس از آن در سال دو هزار و پنج سه موتور سیکلت برقی در ژاپن تولید کرده بود اما با مشکلات فنی در زمینه باطری مواجه شده بود.

سخنگوی یاماها به خبرگزاری فرانسه گفت این شرکت در فکر است از سال دو هزار و یازده اسکوترهای برقی را وارد بازار تایوان و اروپا کند.

یاماها با این کار در نظر دارد جایگاه نخست جهان را در این زمینه نیز به خود اختصاص بدهد.

بر اساس اعلام این شرکت میزان تقاضای موتورسیکلت های الکتریکی در ژاپن،‌تایوان و اروپا ممکن است تا حدود سال دو هزار و پانزده افزایش پیدا کند و به سیصد تا پانصد هزار دستگاه در سال برسد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد