اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مدیریت جدید نرم افزاری بر خودروهای گازوئیل سوز اجرا می شود

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص اجرای سامانه کنترل خودروهای دیزلی در نیمه دوم سال 89 اظهار داشت : با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ، سامانه کنترل خودروهای گازوئیل سوز را در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهیم کرد.

ربیعی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : با اجرایی شدن طرح سامانه کنترل خودروهای گازوئیل سوز عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش و عملکرد خواهد بود یا به تعبیر دیگر مدیریت نرم افزاری بر مصرف سوخت گازوئیل اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زیر ساختهای طرح در حال آماده سازی است گفت : طبیعتاً هر طرحی برای شروع نیازمند بستر سازی های مناسب است و مقدمات طرح سامانه کنترل خودروهای گازوئیل سوز نیز در دست بررسی و آماده سازی برای اجرای آزمایشی است.

ربیعی برنامه بعدی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به منظور مدیریت و بهینه سازی انرژی را توسعه CNG ذکر کرد و بیان داشت : در حالی سال 85 حدود نیم درصد از خودروهای کشور CNG سوز بود که امسال این عدد به 14 رسید و این امر حاکی از آن است که تحول زیادی در طول این سالها صورت گرفته و آن را تداوم خواهیم بخشید.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزوده شدن CNG به سبد سوخت کشور و همچنین ورود خودروهای سبک گازوئیل سوز از جمله سواری و وانت را از برنامه های در دست اجرا در این طرح خواند و گفت : این سیستم به صورتی طراحی شده است که در هر حال پاسخگوی نیاز استفاده کنندگان از آن می باشد.

وی دلیل عقب ماندگی ایران از استانداردهای جهانی را تغییرات پی در پی این استاندارد ها عنوان و اضافه کرد : تولید خودروهای با مصرف بالا و بالا بودن تعداد سفرهای زائد و ارزیابی قیمت سوخت نشانگر عدم فرهنگ سازی مناسب در استفاده بهینه از سوخت در کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد