اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید نخستین موتور دوگانه سوز دیزل در کشور

مدیر بهینه سازی انرژی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت،با اشاره به تولید نخستین موتور دوگانه سوز دیزل سنگین در کشور گفت:نخستین موتور دوگانه سوز دیزل سنگین با نام "د87 " توسط شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) و همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به زودی به بهره برداری می رسد.

مهدی شریف در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو،اظهار داشت:شرکت دیزل سنگین ایران از مدتها قبل به منظور کسب تکنولوژی ساخت موتورهای دیزلی دوگانه سوز و تبدیل موتور دیزل گازسوز به دوگانه سوز برآن گردید تا تکنولوژی ساخت این نوع موتور را با درصد بالایی در کشور بومی سازی و تولید نماید.

وی گفت :در همین راستا و با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری،مقررگردیدتا شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نیز در پروژه ساخت وتولید موتور مذکور همکاری نماید،به همین جهت حدود 10 ماه قبل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت قراردادی را دریک دوره 16 ماهه با شرکت دیزل سنگین ایران منعقد نمود تا با تولید این موتور در نهایت بتوان به هدف نهایی 80 درصد گاز و 20 درصد گازوئیل دست یافت.

وی با اشاره به کاربردهای وسیع موتور دوگانه سوز دیزل سنگین در کشور ،خاطر نشان کرد:این موتور در سطح توان بالا ،علاوه بر صنایع ریلی،در سیستم های حفاری بالا دستی شرکت ملی نفت و تولید برق به خصوص در پروژه های CHP که شامل تولید پراکنده برق است امکاه استفاده را دارد.

مدیر بهینه سازی انرژی،شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در ادامه از کاربرد موتور دوگانه سوز دیزل سنگین در سیستم حمل ونقل خبر داد و گفت:از آنجا که این موتور توان استفاده در سیستم ریلی را دارد ،قطعاً در خودروهای سنگین دیزل دوگانه سوز و با توان بالا نیز کاربرد خواهد داشت.

شریف افزود:تاکنون این موتور به تولید انبوه نرسیده است چرا که در نظر است تولید این موتور با درصد ساخت بالایی داخلی و ملی نمایند و هم اکنون نیز بر روی دانش فنی این موتور در حال کار بوده و به زودی به اتمام می رسد.

وی در پایان یادآور شد:پس از ساخت نمونه داخلی این موتور،می بایست تستهای مورد نظر بین المللی پاس گردیده و سپس موتور دوگانه سوز دیزل سنگین به تولید انبوه برسد.


نظرات 1 + ارسال نظر
نقی زاده شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:02 ب.ظ http://www.asanrank.com

سلام گلم خوبی میخوای آمار شمارشگر وبلاگتو منفجر کنی زود بیاتو اسان رنک ثبت نام کن و وبلاگت هم ثبت کن حتما صفحه راهنما رابه دقت مطالعه کن ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد