اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

انجمن علمی موتور ایران تشکیل شد

به منظور گسترش و ارتقای دانش موتورهای درون سوز از طریق آموزش و پژوهش، انجمن علمی موتور ایران، توسط مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو تشکیل و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مصطفی میرسلیم رییس هیات مدیره مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: وجود نیروهای متخصص و دانش آموخته و دست یابی به دانش فنی قوای محرکه، از جمله دلایل و ضرورت های تشکیل انجمن موتور ایران است.

وی پژوهش‌های علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی را از جمله فعالیت های این انجمن به شمار آورد و افزود: همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینة ارزیابی، بازنگری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی از راهکارهای تحقق این برنامه است.

میرسلیم کارشناسان و متخصصان موتور و قوای محرکه را به عضویت در این انجمن فراخواند و گفت: ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز، ارایة خدمات آموزشی، پژوهشی و فنی، برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و انتشار کتب و نشریات علمی نیز در دستور کار انجمن موتور ایران است.

وی از تشکیل کانون دیزل سنگین ایران خبر داد و گفت: کانون دیزل سبک ایران نیز به زودی تشکیل خواهد شد و دبیرخانه آن در ایپکو خواهد بود.

رییس هیات مدیره ایپکو، کسب دانش فنی قوای محرکه دیزل را که در موتورهای دیزل سنگین و سبک تجلی یافته، مهم ترین پشتوانه ایجاد کانون های دیزل سنگین و سبک ایران به شمار آورد و گفت: پروژه های موتور و قوای محرکه مانند موتور پایه گاز سوز ای اف 7 و موتور دیزل سبک ای اف دی، گسترش ارتباط میان صنعت و دانشگاه را نیز در پی داشته است.

میرسلیم افزود: مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو مقطع دکترای موتور را در دانشگاه های امیرکبیر و شریف ایجاد و نخستین گروه 10 نفری دانشجویان دکترای موتور را معرفی کرده که در حال حاضر سرگرم انجام پایان نامه های خود هستند.

مدیر پروژه دیزل سنگین ایران، خواستار تدوین استراتژی قوای محرکه کشور شد و گفت: اکثر موتورهای سنگین هوایی، دریایی و ریلی مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد