اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

راه اندازی مرکز تست جاده ای نیاز ضروری صنعت خودرو کشور است

دبیر انجمن خودروسازان تکمیل دستگاههای آزمون استاندارد خودرو کشور از جمله مرکز تست جاده ای را برای کشور لازم دانست وگفت:از ابتدای مهرماه کلیه خودروهای کشور باید استانداردهای 55 گانه را پاس کنند وبه همین منظور برای اینکه بتوانیم این خودروها را آزمایش کنیم نیاز به یک سری زیر ساختهااست که یکی از آنها مرکز تست جاده ای است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: تمامی خودروسازان بزرگ دنیا در کشورهای خود مراکز تست جاده ای دارند واین در حالی است که کمبود این مرکز در کشور احساس می شود.

وی افزود:اگرچه تا کنون این مرکز آماده نشده است ولی در این خصوص بخش خصوصی وشرکت تحت پوشش سازمان گسترش سرمایه گذاری هایی انجام داده اند که امیدواریم این تلاشها به ثمر برسد وبتوانیم در کشورخودمان این تستها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد:این طرح آنچنان صرفه اقتصادی ندارد زیرا تعداد خودروهایی جدیدی که در کشور سالانه طراحی می شود در سطح پایینی قرار دارد ولی تکمیل دستگاههای آزمون استاندارد های 55 گانه از جمله مرکز تست جاده ای برای کشور نیاز ضروری است زیرا ما هم اکنون در زمینه تولید خودرو در مقام 12 جهان قرار داریم وبرای سرعت بخشیدن به تست خودروهای جدید وجلوگیری از خروج ارز جهت تست خودروها به خارج از کشور، به ایجاد چنین مراکزی نیازمندیم.

نعمت بخش در خصوص ایجاد این مرکز گفت:در مرکز آزمون جاده ای ،خودرو تولید شده را در سرعت های مختلف ،سراشیبی های شدید ،ناهمواریها ی جاده ای امتحان می کنند وپس از گذراندن تمامی این مراحل تایید نهایی صورت می گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد